Sterke pezen, peesbeschermers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janna_

Sterke pezen, peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 18:06

Ik ben nu de pezen van mijn pony 'sterker' aan het maken, door een paar keer in de week aan de hand over het asfalt te stappen en kleine stukjes te draven.
Ik doe altijd peesbeschermers om.
Nou vroeg ik me af, of als ik peesbeschermers om doe, het wel nut heeft om over het asfalt te stappen..
Want de pezen worden toch wel een beetje ondersteund door de peesbeschermers.
Als het dan niet werkt laat ik ze dan de volgende keer af.

Een beetje een vaag verhaal maar ik hoop dat je het snapt ..

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:08

Ik denk dat dat niet zo heel veel uit maakt. Maar je kunt je ook afvragen of het nodig is om de beschermers om te doen. Doet je pony gek aan de hand? Zo niet, dan kun je ze net zo goed niet om doen.

loesje688

Re: Sterke pezen, peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:09

De peesbeschermers hinderen de pezen niet, ze zorgen er alleen voor dat je paard niet zo snel peesblesures oploopt. Volgens mij kunnen ze niet slecht zijn voor je training. Ik neem altijd het zekere voor het onzekere; mocht m'n paard ergens van schrikken op straat en ze maakt een rare sprong, heeft ze iniedergeval beschermers aan.

Janna_

Re: Sterke pezen, peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 18:14

loesje688 schreef:
De peesbeschermers hinderen de pezen niet, ze zorgen er alleen voor dat je paard niet zo snel peesblesures oploopt. Volgens mij kunnen ze niet slecht zijn voor je training. Ik neem altijd het zekere voor het onzekere; mocht m'n paard ergens van schrikken op straat en ze maakt een rare sprong, heeft ze iniedergeval beschermers aan.

Hij kan nog wel eens gek doen, daarom doe ik zijn peesbeschermers om.
Maar als het nauwelijks verschil uitmaakt of ik met of zonder stap, blijf ik het gewoon met doen.
Ik neem niet veel risico want AL doet hij een keer gek en heb ik ze niet om, en hij loopt wat op, dan sla ik mezelf later voor mijn kop waarom ik het nou niet gedaan heb..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:15

peesbeschermers ondersteunen niet hoor, ze zorgen alleen voor bescherming tegen tikken dus het kan geen kwaad

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:17

Idd, ze ondersteunen niet, daarvoor kun je beter bandages gebruiken (ofja..."beter"....al zeggen ze daar ook wel eens van dat ze niet ondersteunen maar dat geloof ik niet) Peesbeschermers zijn idd handig als zekerheidje tijdens het rijden.