Dit topic open ik omdat ik een vraag heb over de wintec's met verwisselbare boom, in de hoop dat er iemand is die mij hier een antwoord op kan geven.
Ik heb een Wintec pro cair, toen ik die kocht werd er nog van alles uitgelegd over het zadel, zoals de boom die je kon verwisselen. Dit duurt nog geen paar minuutjes, je kan hem als je dat wilt dan ook op een ander paard leggen als je de goede boom erin zet.
Toch vandaag even bij een ruitersportzaak geweest en nagevraagd.
Hier werd er verteld dat dit absoluut niet kon, je kan een zadel niet zomaar op een ander paard leggen. De vrouw die dit vertelde wist overigens ook niet dat er Wintec bomen los te verkrijgen waren, ze wist ook niet dat je de boom er makkelijk in en uit kan schroeven.
Volgens deze vrouw zou dan misschien de voorkant wel goed liggen, maar de achterkant kan erg gaan klapperen.
De reden dat ik het navroeg is omdat ik het een raar idee vind om in een zadel een andere boom te schroeven, zodat je het zadel kan gebruiken bij een ander paard. Omdat ik er toch niet helemaal zeker van was en niet zomaar wil gaan proberen, dacht ik: Vragen kan nooit kwaad.
Maar nu hoor ik dus 2 heel verschillende dingen, waar naar mijn mening allebei iets van waarheid in kan zitten..

Wie heeft er hier wel wat meer verstand van en kan mij uitleggen hoe dat nu precies zit?

(Ik heb gezocht op de wintec site maar niet gevonden wat ik zocht)

dus jah.. maar heb der nog steeds enorm plezier van heb der gewoon altijd een bontje onder. Maarjah opzich moet je wel f goed kijken wanneer je een andere boom erin doet.