hoe om te gaan met ijzers in de sneeuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoeske

hoe om te gaan met ijzers in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 16:39

nou mijn paard heeft dus ijzers dus kan met sneeuw eigenlijk het land niet in omdat al het sneeuw eronder blijft zitten. dat vind ik te gevaarlijk, en ik heb er een hekel aan als ie binnen moet blijven. ze zijn vanmiddag een half uurtje buiten geweest maar meteen sneeuw eronder, hele grote klonten.

hoe gaan jullie hiermee om?? ik zat te denk en aan panty's om de hoeven te tapen, of dikke sportsokken ofzo.

kom maar op met jullie reactie's!

claire_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:41

Misschien iets van uierzalf in de hoeven smeren???

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 16:44

uierzalf, hoefsmeer/vet. helpt maar even, dan is het alweer weg, zo jammer dat hij ijzers heeft swinters, maar hjij heeft erge slechte hoeven en kan niet zonder ijzers.

denk toch meer aan sokken ofzo...

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:49

Dat is eigenlijk de enige manier,dik insmeren met vaseline of uierzalf.Panty's lopen ze er meteen weer af,want reken maar dat ze even lekker uit hun dak gaan in de sneeuw.Als wij ze hier binnenhalen,nemen we een hamer mee om de klonten onder hun voeten weg te slaan,zodat ze, als ze over de stenen moeten lopen,ze hun benen niet verzwikken.Wil je toch iets anders proberen dan de onderkant van de hoef met iets opvullen en daar overheen van dat hele dikke(zwart of grijs )tape plakken.Maar dat is een hele klus,en of dat wel blijft zitten???

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 16:53

ik zag op een ander topic iets over dikke sokken staan, en dan bij de koot met tape aan elkaar doen, pfff waarom bestaat er sneeuw haha

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:58

Er door de hoefsmid speciaal sneeuwbeslag onder laten slaan. Als je ff verder zoekt in de vraag maar raak, kom je meer topics hierover tegen.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:26

Je kan van plastic deksel zelf op maat zooltjes maken die je dan tussen de hoefijzers klemt. Het is even klooien, maar schijnt heel goed te werken!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:30

Kyona dat is wel een heel goed idee was ikzelf eigenlijk nooit opgekomen.Gaan we eens proberen.Goede tip!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:31