Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Succes!!
Ingridje16 schreef:Ik zou er hoefijzers onder laten zetten. Zeker als je vaak op harde grond loopt. Je kan beter voor niks hoefijzers eropzetten dan straks met een paard lopen die pijn heeft omdat zijn hoeven te ver zijn afgesleten.
MarijkeVanVl schreef:Ik zou er terug hoefijzers laten onder zetten. Mijn paardje had juist het zelfde voor. Altijd hoefijzers gehad, en toen eventjes niet en hij liep in de bak goed maar op de harde grond niet.
Ik denk dat dit komt doordat ze altijd gewent zijn geweest om met hoefijzers te lopen.
heshima schreef:http://www.hoefnatuurlijk.nl/bekappen/index.htm
Hier kan je lezen welke invloed hoefijzers op de paardenhoef hebben; hoe het komt dat de hoeven nu verzwakt zijn en hoe je ze kan "trainen".
Hopelijk heb je er iets aanSucces!!
Citaat:Iedere hoefsmid zal liever geen ijzers gebruiken als het niet nodig is, maar soms is het gewoon niet anders.
Citaat:Iedere hoefsmid zal liever geen ijzers gebruiken als het niet nodig is, maar soms is het gewoon niet anders.
Anouar15 schreef:Citaat:Iedere hoefsmid zal liever geen ijzers gebruiken als het niet nodig is, maar soms is het gewoon niet anders.
Hmm, vreemd dat ik dan zowat alle paarden op ijzers zie en waarvan het grootste deel prima zonder kan. Zelfs paarden die alleen maar in de bak rijden en nooit op de weg komen hebben ijzers.
Volgens mij is het eerder zo dat een hoefsmid graag over ijzers onder timmert.
een smid bekapt liever, hij kan er meer in een uur doen en dus levert dat meer geld op
KiWiKo schreef:Juist niet![]()
![]()
een smid bekapt liever, hij kan er meer in een uur doen en dus levert dat meer geld op
![]()