Ik wil voor mijn merrie(arabier) een nieuw zadel kopen.. Wat voor zadel is aan te raden? Ik wil een dressuurzadel tot ongeveer 750/800 euro.. ze heeft nogal een moeilijke bouw. rond en weinig schoft...waardoot veel zadels niet passen of niet goed liggen.. Ik laat het zadel wel aanmeten..Met wat voor zadel hebben jullie een goede ervaring?
Over het algemeen heeft Euroriding een goede pasvorm,ook voor paarden met een niet zo'n standaard rug. Tweedehands worden die zadels regelmatig aangeboden,ook bij ruitersportzaak Van Rijs te Zevenhuizen
OP marktplaat was een advertentie van een duitse fabrikant die zadel op maat maken voor ik dacht ongeveer 600 euro. Kun je het zadel zo laten maken als je wilt en je kunt zelf de kleuren van het leer bepalen.
Hulsebos !. Mijn vorige zadel was een tweedehandse Hulsebos die aangepast werd aan mijn paard door Hulsebos. Ze hebben daar veel goede tweedehandszadels. Ik rijd nog steeds Hulsebos.
Divoza heeft ook heel veel 2e hands zadels, die helemaal zijn nagekeken en waar het moest opgevult en je krijgt er een singel, beugels en beugelriemen bij..
Ik heb een wintec Isabell Werth voor mijn redelijk ronde haflinger. Zit heerlijk en past ook goed. Als ze nog wat breder wordt kan ik er een bredere boom in doen, ideaal.
Heb je ook al eens aan boomloos gedacht? Erg fijn voor brede paarden met weinig schoft. Ik heb voor mijn tink een barefoot, maar er zijn ook merken met boomloze dressuurzadels..
ik zelf heb een imperial riding Sierra dressuur zadel, ik vind het een heel fijn zadel, diepe zit en dikke kniewrongen. Je kan ze ook bij figaro (dacht dat je het zo schreef) kopen hier op bokt. Zijn iets van 500/600 euro nieuw.