viva_dior schreef:1 hij krijgt nu deze weken (tot hun zak voer leeg is) alleen biks, en als die zak leeg is, kopen ze weer iets totaal anders. daarom komt ze bij mij op stal zodat ik er in de gaten kan houden, hihi..
2 maar ik vind de ene keer de pony dik, de andere keer sloom, opgewekt, ga zo maar door...
3 ik had zelf in mn hoofd om hem een handje haver te geven, pavo kruidenmelange + pavo brok condition.
punt 1 dit zou ik dus zelf nooit doen elke keer een andere zak kopen.Ik snap dat je hem daar weg haalt en het zelf wilt gaan bekijken.
punt 2 dit kunnen punten zijn om aan een ander voer te denken MAAR het kan aan zoveel andere dingen ook liggen dat de pony de ene keer anders is als de andere keer.
Bv hoeveel hooi heeft ze die dag gekregen mss meer of minder als anders.Mss heeft ze kuil gehad in plaats van hooi.Mss heeft ze haar dag gewoon niet je bent zelf ook wel eens chagarijnig.Mss heb je de dag ervoor wel te veel van haar gevraagd en heeeft ze dan spierpijn.Noem maar op kunnen veel omstandig heden zijn die van invloed kunnen zijn.
punt 3 ik zou niet in 1 keer 3 verschillende voeders gaan geven.Ik zou eerst beginnen met de brok en dat een aantal weken aan kijken om te laten wennen en om te kijken hoe je pony het er op doet.Dan kan je altijd nog kijken of je er iets bij wilt gaan voeren.