Rectiligne rijlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_RobinA_

Rectiligne rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 18:08

Heey,

Omdat mijn rijlaarzen (Petrie Perfect) helaas kapot zijn, moet ik dus nieuwe. Nu heb ik dus van het merk Rectiligne een mooi paar gezien maar ik ken het merk niet.
Ik zou dus heel graag weten wat jullie ervaring is met dit merk.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:02

Ik heb chaps van dat merk en die bevallen me heel goed. Dit zijn van die laarzenschachten. Ze zijn heel soepel en dun dus ik kan mijn paard heel fijn aanvoelen. Ze blijven ook heel mooi.

Een vriendin van mij heeft laarzen van Rectiligne op maat laten maken en die zijn onwijs mooi!!

De ruitersportzaak waar mijn chaps vandaan komen is overigens gestopt met 't verkopen van Rectiligne omdat de levering nogal moeilijk is. Maar zoiets zou je met je eigen ruitersportzaak moeten bespreken. Misschien hangt de levering wel af van de frequentie van bestellingen.

Phrono

Re: Rectiligne rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:10

Goede ervaringen! Ik heb 2 jaar geleden tweedehands Rectiligne rijlaarzen gekocht, maatwerk van een ander. Inmiddels zijn ze 3 jaar oud en zien er nog perfect uit. Ze zijn van heel soepel leer, ze hebben niet zo'n harde schacht als de petrie's wel hebben. Hierdoor heb je fijn contact met je paard. Ze zitten echt lekker, ik wil geen anderen meer!

Coby10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:25

Ik heb er minder goed ervaringen mee. Ik heb een aantal jaren terug een paar gehad. Ze zaten wel lekker en waren wel lekker soepel, maar de spies in de achterkant ging redelijk snel stuk (al na een jaar of 2), waardoor mijn hiel constant kapot werd geprikt (tot bloedens toe) Geen fijn gevoel...

Beppeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:02

Ik heb er jodphurs van, zitten heerlijk enblijven erg mooi, zijn ook een stuk goedkoper dan al die dure merken, heb er 40 euro voor betaald.

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:17

Ik heb er laarzen van ( kalfslederen) Maar na n hele korte tijd ging de rits al los zitten en ik heb er al een paar keer een nieuwe rits in laten zetten ( het is maar 1 laars die ander heeft nog de originele rits) en ze slijten wel snel. Gebruik ze alleen voor concour maar ze zitten wel erg lekker vind ik..heel veel contact met t paard. Dus in principe een fijne laars