ervaring veterinaire natuurgeneeskundige visie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

ervaring veterinaire natuurgeneeskundige visie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 16:51

Hoi,

Over een aantal weken word mijn pony naar een soort kliniek gebracht waar hij een veterinaire natuurgeneeskundige visie krijgt.
Ik weet niet precies wat ze aar gaan doen en hoop dat jullie mij er meer over kunnen vertellen.

Hij gaat daar voornamelijk heen, omdat hij constant aan de dairree is en harde buiken heeft.
Ook weet ik dat ze gaan zoeken naar aanwijzingen of hij zijn moeder nog steeds mist. (zijn moeder is nm overleden toen hij ongeveer 3 maanden was en hij geen afscheid van haar heeft kunnen nemen)

Wie heeft hier nog meer ervaring mee en kan mij meer vertellen over zo'n onderzoek?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:53

Wat ik mis in je verhaal is of er ook een reguliere arts is bijgeweest.
Ik vraag me namelijk ernstig af of die harde buiken en diaree met het missen van zijn moeder te maken hebben

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:18

er is al heeel vaak een "gewone"da bij geweest, maar niemand kan zeggen hoe hij er eig vanaf komt. De oorzaak weet ik eig al, hij heeft nm toen hij ongeveer 10 maanden was erg hoge koorts gehad 41 graden daarbij nog een luchtweginfectie en een heup uit de kom.Hij heeft daarvoor een antibiotica kuur gehad en wel zo veel dat zijn lever/darmen beschadigt zijn geraakt. Conclusie:bij elk kleine verandering qua voer is hij aan de diarree.Dus ook als de samenstelling van het gras op de wei verandert.
Ik wil nu dus kijken wat er aan gedaan kan worden zodat hij niet elke dag aan de diarree meer is.

Wat zijn moeder betreft, hij zoekt extreem veel aandacht, probeert je aandacht te trekken door overdreven te spelen etc, bij elk goed dingetje wat hij doet wil hij een beloning horen etc hij is bijna 4 maar gedraagt zich als een veulen en lijkt ook nog op een veulen.

Het heeft dus idd geen verband tussen de diarree en zijn moeder.

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 20:45

niemand hier ervaring mee?

Ferroowtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:18

Ik denk dat al die problemen komen van dat hij te weinig moedermelk heeft gehad... de fysieke problemen dan
Ik heb geen ervaringen met een veterinaire natuurgeneeskundige visie, heb ook geen idee wat dat inhoudt.. heb je dat niet eerst gevraagd voor een afspraak te maken?
dat hij heel aanhankelijk is kan zeker komen in mijn ogen doordat hij zo jong van zijn moeder is gemoeten... hij is dan altijd in mensenhanden geweest ipv een paardenmoeder te hebben had hij een mens? dan is het niet raar als hij zich overmatig "bind" aan mensen

miss moet je anders eens overdenken of je hem niet mee zou nemen naar utrecht?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 01:17

IK heb er geen ervaring mee, maar misschien zijn deze klachten ook wel goed op te lossen met homeopathie.
Je zou mazzeltje op bokt eens een pb kunnen sturen
(die kan je misschien ook wel iets vertellen over wat een natuurgeneeskundige visie inhoudt )

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 09:02

@Ferroowtje waarom zou hij naar utrecht moeten?
@gomir als het goed is kijken hun daar ook allemaal naar, weet ik niet zeker.Maar wil eerst dit proberen en dan kijken naar wat anders.

Hij heeft trouwens al veel kuren gehad voor zijn diarree maar die zijn niet aangeslagen jammer genoeg.

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:48

Neem hier gerust eens contact over op met ons. Hebben hierin de nodige ervaring, zowel positeif als negatief. ben bereid je ons nummer te geven voor informatie uitwisseling hierover. (geld ook voor andere geintresseerden)