Een hond doe je een halsband om en een paard doe je een bit in. Waar is het idee ooit vandaan gekomen een een paard iets in de mond te doen om te kunnen sturen?
Misschien een rare vraag hoor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sonja schreef:Geen idee.
Maar wie kwam er op het idee om een koe te gaan melken en hoe kwam hij op dat idee?

)
Weet ik veel
haha dat wil ik ook wel eens weten
Stel als je daar helemaal niet aan gewend was dat dieren gegeten werden en er melk van gedronken werd, báh wat zal dat dan smerig zijn als je mensen vlees ziet eten en melk drinken
) en toen namen ze ijzer en zo is het bit zich verder gaan ontwikkelen Kangaroo_Syl schreef:ik heb een boek ervan, om de paarden in bedwang te houden als ze erop zaten deden ze een taaie wortel in hun mond of een stuk hout, aan een 'soort' van hoofdstel, maar dit ging te snel stuk (lochies) en toen namen ze ijzer en zo is het bit zich verder gaan ontwikkelen

Kangaroo_Syl schreef:begon dat boek met: 'er was eens.....'ik heb een boek ervan, om de paarden in bedwang te houden als ze erop zaten deden ze een taaie wortel in hun mond of een stuk hout, aan een 'soort' van hoofdstel, maar dit ging te snel stuk (lochies) en toen namen ze ijzer en zo is het bit zich verder gaan ontwikkelen