Urselin staat nu in Poppel, België, bij een boer met een varkensbedrijf.
Ze kan hier elke dag op wei (bijna heel de dag door), heeft een ruime stal met uitkijk op de straat en het enige wat ik hoef te doen, is uitmesten. Ik betaal hier 50 euro in de maand voor en aan hoefsmid/inentingen betaal ik ook niet veel (door het varkensbedrijf en buren met paarden).
Het nadeel is dat er geen rijbak aanwezig is, alleen een wei, en ik kan maar één keer in de week komen door vervoer. 's Avonds kan ik ook niet komen doordeweeks, omdat het danal donker is en goede verlichting is er ook niet in de stallen.
Nou kwam ik via de buurvrouw er achter dat er in de buurt ook goede, betaalbare stallen waren.
Stal 1:
- buitenbak
- weidegang
- bos dichtbij
- in Tilburg zelf (fiets: 15-20 minuten)
- 100 euro p. mnd
- verder heb ik nog niet geïnformeerd
Stal 2:
- binnenbak
- buitenbak
- was/poetsplaats
- weidegang (binnen/buiten zetten 20 euro p. mnd extra)
- bos en duinen dichtbij
- springmateriaal aanwezig
- 180 euro p. mnd. voor pony
Nu kan ik kiezen om of Urselin in Nederland te stallen, zodat ik kan trainen en eventueel nog wedstrijden kan rijden. Of ik kan er een paard bij nemen en daar wedstrijden mee rijden. Voor Urs zoek ik dan een verzorger (en ze blijft dan in Poppel staan).
Aan de ene kant zou ik met Urs verder willen, maar aan de andere kant is het verstandiger om op een paard verder te gaan (omdat urs een pony is en niet één van de makkelijkste). Op rijniveau zijn we echt slecht, maar dit komt doordat er geen rijbak is en ik moet nog een nieuw zadel. En ik hoop dat als ik meer kon trainen (en fatsoenlijk kon trainen in een rijbak) dat het rijniveau omhoog zal gaan.
Maar ik wil Urs niet 'verwaarlozen' (ook al heeft ze dan een verzorger) en ik weet dat ik nooit zo'n band zal krijgen met dat paard, als dat ik met Urs heb.
Hebben jullie misschien tips of wijze adviezen?

haalde urs dichter bij huis en besteede meer aandacht aan haar op die manier.