Dreigend gedrag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roosy

Dreigend gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 13:28

Mijn fjord trap geen paarden maar als er een ander paard voorbij komt lecht ze haar oren in haar nek maar trapt niet. Ik heb haar vanaf haar 12 de maar ik weet niet of er vroeger er iets met haar is gebeurd, of ze naren ervaringen heeft gehad of zo.

Weeten jullie een oplossing of hoe dit komt of doet jouw paard ook zo?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:29

HAW is voor foto's

HAW --> VMR

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:40

Waarom wil je een oplossing? Als hij alleen zijn oren in de nek legt...hij is gewoon gesteld op zijn privé, dat zijn wel meer paarden. Sommigen hebben er gewoon een hekel aan als er een ander paard te dicht langs zich gaat.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:42

Dan kunnen die 2 paarden zich op de wei ook niet hebben mijn ruin geeft er niks om en ruikt nog eens extra als iemand langs loopt
maar sommige paarden doen indd hun oren in de nek.
Daar kun je niks aan veranderen dus laat je paard lekker paard zijn

Equidea

Re: Dreigend gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:52

Mijn paard doet dat ook alleen dan nog wel ff un tikkie erger. ze drijgt ook naar mensen en pest mijn moeder zelfs!!!

Uitleg, mijn moeder heeft altijd angst voor paarden gehad tot ze erin mee gesleurd werd door mij ze is niet echt bang meer maar toch nog stiekem wel een klein beetje, mijn pony komt als een gek op haar afscheuren en met de oren plat in haar nek. mijn moeder vind dat dood eng. waarom doet christa dat? omdat ze denkt op die manier snoepjes te krijgen.

Ze doet het trouwens niet alleen bij mijn moeder maar bij zown beetje iedereen die langs loopt (en dus flink snel doorloopt), bij mij doet ze het absoluut niet, maar ik ben dus ook de enige die op haar kan rijden zonder problemen, ze ziet je namelijk niet snel als baas!

Ze doet het ook bij honden en andere paarden maar dan is het vooral denk ik omdat ze niet echt graag anderen in de buurt wilt hebben.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:18

Ik houd dit topic ook even in de gaten.
Mijn pony dreigt dus ook als er een paard te dicht langs haar rijd en bij sommige wil ze soms ook nog wel eens uithalen met een bok geven.

Ik heb haar zelf ingereden en er is nog nooit iets gebeurd waardoor ze een hekel zou hebben aan andere paarden.

Ik kan haar gewoon los gooien met ruinen en merrie's maar in de bak wil ze er niet veel van weten.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:19

Als hij alleen maar dreigt is er toch niks aan de hand?

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:22

Mijn merrie heeft dit ook, maar zij gaat wanneer ze los loopt in de weide er ook achteraan. Tuurlijk is het niet altijd haar schuld en vaak is het ook mijn andere pony die haar uitdaagd om te spelen zeg maar. Maar ze is gewoon heel dominant tegenover pony's die kleiner zijn als haar omdat ze verwacht dat ze die 'aan kan'. Bij de shet doet ze ook zo, maar bij onze bwpmerrie niet. Met haar in groep rijden geeft dan ook weer problemen omdat ze erg zuur is naar vreemde paarden, ze zou zelfs durven trappen als ik het niet in de gaten hou wanneer er iemand anders in de buurt is. (maar daarbij stel ik mij de vraag of dit een typische eigenschap is voor haflingers want de meeste haflingermerrie's die ik ken vertonen dit gedrag )

roosy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 17:49

Ja ze drijdt wel allleen maar als ik aan het poetsen ben en er komt iemand langs moet ik er steeds omduwen omdat het lijkt dat ze gaat trappen (wat ze dus nooit doet) Ze doet dit overigens allen bij paarden niet mensen