manen laten sneller laten groeien? lijnzaad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

manen laten sneller laten groeien? lijnzaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 19:45

mijn haffie heeft niet echt zulke lange manen. Omdat te stumileren zodat ze sneller groein heb ik gelezen dan lijnzaad helpt. Is dat zo. Of weten jullie nog iets waardoor zijn manen sneller kunnen groeien

ellepel

Re: manen laten sneller laten groeien? lijnzaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:51

dan ga ik ook lijnzaad eten!!!

nee werkt niet.

er zijn geen middelen om haren sneller te laten groeien, niet voor mensen en ook niet voor dieren.
een haar groeit 1 cm per maand , dat bij mens en dier hetzelfde, afhankelijk van de gezondheid kan het een ietsiepietsie sneller of langzamer gaan, maar daar kan geen extra pilletje of poeder tegenop...

gewoon geduld hebben

plutolover

Re: manen laten sneller laten groeien? lijnzaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 20:10

maar wat ik raar vind.

is bij eenhaflinger die ik ken toen die aankwam op de manege. samen met pluto. (pluut is mange paard geweest) toen was bij die merrie gewoon kaal geknipt/geschoren. En nu zijn we een jaar veder en die heeft langere manen dan pluto nu. Bij pluto zijn ze amper gegroeit.

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:22

Ieder mens (en ieder paard) heeft een punt dat de manen niet verder groeien.

De ene haflinger is de andere niet, de een heeft wel lange manen en de ander niet.

Wat bij mijn haflinger wel helpt is om de manen in losse vlechten te vlechten. Die laat ik 4 weken of langer inzitten en dan pluis ik ze voorzichtig uit en leg er weer nieuwe vlechten in. Haar manen zijn hierdoor wel weer iets langer geworden omdat ze beter beschermd zijn.