Hoe werkt de verzekering na beschadiging?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Hoe werkt de verzekering na beschadiging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 18:48

Ons zadel (dat van de andere rijdster is), is beschadigd.
We dachten eerst, dat als zij mij aansprakelijk stelde, alles geregeld zou worden, maar zo werkt het niet, vertelde haar verzekering ons.
Nu proberen we het via mijn WA, maar we hebben er een hard hoofd in....... (Het gaat om een voor ons hoog bedrag)
Nu wilde ik graag weten wie van jullie er wel eens mee te maken heeft gehad en hoe dat gelopen is.
Hopelijk stelt dat ons een beetje gerust

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 09:27

Niemand ervaringen met beschadigingen aan materiaelen en verzekeringen???

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 09:29

Ja maar.... Kun je iets duidelijker in je verhaal zijn?

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:59

ja, ik snap het verhaal ook niet helemaal. Ons zadel, maar het zadel behoort aan een andere amazone? Ik kom bij mij op de zaak vaak zadels tegen die onder de inboedelverzekering vallen. Daar al ietsvan geprobeerd?

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:27

inboedelverzekering is vaak niet goed, want dat gaat alleen om spul wat bij je huis hoort!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:06

Dit wordt wrs een WA kwestie, maar dan moet ik wel weten wat er gebeurd is.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:07

Tarah5 schreef:
inboedelverzekering is vaak niet goed, want dat gaat alleen om spul wat bij je huis hoort!

ja, maar toch gooien mensen dit echt heel vaak op de inboedel. Je moest eens weten wat er allemaal onder inboedel verzekerd wordt.

pubelia

Re: Hoe werkt de verzekering na beschadiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:18

ik zal ons verhaal vertellen miss kan je er iets mee.

Onze hond loopt bij mijn (schoon) ouders weg.
Wij komen van iemand anders te horen dat onze hond een ongeluk had veroorzaakt. Wat niet zeker was want onze hond was nog niet terug. Wij moesten het aangeven aan onze WA verzekering, want het was onze hond en niet die van mijn (schoon) ouders. (die hadden het ook geprobeert, maar wij zijn er voor verantwoordelijk omdat het onze hond is) dus ook onze wa verzekering. Wij dus het uitlaten vechten en ze hadden het gewonnen omdat ze het niet konden aantonen dat hij het wel is geweest maar ook dat hij het niet was geweest.

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 18:09

Ik zal het even uitleggen:
Ik rijd dus samen met een ander een Epony. Het zadel is van die ander. Ik ben met de pony gevallen. Puur ongelukje: de pony gleed uit en we vielen zo om!
Dat was in december 2005. Nu is maandag gebleken, dat het zadel toch zó beschadigd is, dat het pijnlijk op de rug van de pony drukt. De beschadiging hadden wij niet kunnen zien. (ik weet het nu en moet nog steeds heel precies kijken om het te vinden) We hebben, omdat de pony steeds lelijker tegen het zadel ging doen, de zadelman erbij gehaald en die heeft de beschadiging geconstateerd.
We dachten eerst dat als die ander mij aansprakelijk stelde, het zo opgelost zou zijn, maar zo blijkt het dus niet te werken. Nu proberen we het via mijn WA, maar zoals ik al schreef, hebben we er eerlijk gezegd een beetje hard hoofd in. Vandaar dat ik vroeg naar ervaringen van jullie, om te kijken en te vergelijken of dit wel zal werken.
Is het zo duidelijker?

Moska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:11

Ik heb ooit eens een deken vergoed gekregen uit de WA verzekering. Ik reed een paard bij en die had ik een een zweetdeken op gedaan na het rijden, zonder een elastische singel. Ik dacht dat het wel zou blijven liggen. Het paard heeft de deken alleen helemaal vernield door te gaan rollen. Eigenaar stelde mij aansprakelijk en mijn WA verzekering heeft de deken vergoed (was toen 100 gulden, voor mij een flink bedrag toen als student). Volgens mij moet dat kunnen, een WA is er voor om dingen te verzekeren die jij van derden beschadigd of kapot maakt.

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 18:39

Dat klinkt voor mij erg positief!
Als de verzekering dit niet vergoed, weet ik niet waar ik de centjes vandaan moet gaan halen......Heel het binnenwerk moet namelijk vernieuwd worden....... en ik ben ook nog steeds maar een arme student

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:12

Gewoon opgeven aan de verzekeraar, die vechten het uit. Wel moet die ander jou schriftelijk aansprakelijk stellen voor de schade. Het bewijs van de zadelmaker dat het zadel niet meer goed is (is de boom gebroken ofzo?) moet je op papier hebben. Ook een offerte of nota voor het laten maken of indien dat niet meer mogelijk is de aankoopnota nog kunnen overleggen.
Veel succes!