Zweetblad vast dmv lusjes (bijv. bij County Comp.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Zweetblad vast dmv lusjes (bijv. bij County Comp.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 15:44

Ja hoe leg je dit uit

Bij mijn County Competitor zadel zit aan het zweetblad een extra lusje. Daardoor heen kun je de singelstoten steken, tenminste de achterste, zodat het zweetblad beter op zijn plaats blijft liggen. De stijgbeugels (zitten eronder) liggen dan ook vaster, dus stillere beenligging.. Maar moet mn benen eigenlijk een stukje naar voren steken..

Wie heeft dit ook en maakt gebruik van deze lusjes en wat vinden jullie er van, misschien nog wat info erover?
viewtopic.php?f=53&t=546784&e=0

Taffje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:50

Ik heb op mijn Ideal zadel ook van die lussen (voor beide riemen) maar als je de beugelriemen onderdoor doet en de singelstoten door de lussen vind ik dat toch niet zo'n prettig idee, mocht ie gaan knallen kunnen je beugels geen kant op, dus ook niet als je eraf valt en eventueel in de beugel blijft hangen, de paniekhaak kan dan ook zijn werk niet doen.
Ik ben er dus ook nog niet helemaal uit of ik nou mijn zweetblad vast maak of mijn beugelrieen onderlangs doe....

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:06

Ik heb ook een County Competitor gehad, dus ik weet wat je bedoelt. Ik snap alleen niet waarom je je beugels onderlangs hebt gedaan? Dat had ik niet gedaan, ik vind ze bij jou te ver naar achteren liggen en dat komt denk ik je zit en beenligging niet ten goede. Stille beenligging moet je leren met rijden, niet door je beugelriemen vast te zetten .

Dius: bovenlangs met die riemen. Je zweetblad vastzetten is prima. Ik heb alleen wel de ervaring dat je de stiksels van dat "lusje" regelmatig moet laten maken omdat die losgaan. Verder een geweldig zadel!

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 16:14

Beugels onderlangs vind ik fijner

Heb dit zadel pas 2e hands gekocht en lusje was idd los.. even laten stikken idd.

Eilandje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:16

Ik heb ook zo’n lusjes aan mijn zadel (Kentaur Medea II) maar ik gebruik ze niet, ik vind dat nergens voor nodig.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 15:18

Nog meer..?

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:21

Ja ik heb die dingen ook gehad op mijn Kentaur zadel. Gebruikte ze ook, vond het erg fijn! Op mijn Hulsebos zitten ze niet, maar dat is verder niet erg ofzo.

Splinter

Re: Zweetblad vast dmv lusjes (bijv. bij County Comp.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:28

Ik deed alleen mn beugelriemen door de lusjes, mn singelstoot niet,

Was makkelijk met opzadelen een aansingelen Hing die beugel niet constant in de weg

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:33

Ik heb ook van die lusjes bij mijn euroriding zadel maar mijn beugels zitten er over heen. Ook de beugels er onder en vast maken lijkt mij een beetje gevaarlijk.

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:42

Ik heb ook lusjes op mijn Rossner, heb ze wel vast en de beugelriemen niet eronder.
Op mijn Barnsby zitten ze niet maar dat vind ik niet erg.

Coentjuh

Re: Zweetblad vast dmv lusjes (bijv. bij County Comp.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 21:35

Splinter schreef:
Ik deed alleen mn beugelriemen door de lusjes, mn singelstoot niet,

Was makkelijk met opzadelen een aansingelen Hing die beugel niet constant in de weg

Dus je beugel zat ahw vast zeg maar? Kon je dan wel rijden

@ Bjuwel, de beugels zitten niet echt vast zeg maar... Ik doe ze niet door die lusjes