speciale borstel voor shetvacht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

speciale borstel voor shetvacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 08:07

Ik ben op zoek naar een speciale borstel die vooral de ondervacht van een shet kan uitdunnen. Bestaan deze borstels? En waar zijn ze te koop?

kekaro

Re: speciale borstel voor shetvacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:07

ik heb zo'n borstel voor mijn hond!
zijn wel prijzig maar wel supergoed.

Afbeelding

ik heb een cavalier die erg veel onderwol aanmaakt en dat is zo weg als je het bijhoud met deze kam/borstel.

bij de paardendrogist verkopen ze deze, maar je kan ook in de dierenwinkel kijken, die ik heb gekocht was 12 euro maar is natuurlijk wel een stuk kleiner dan die echt voor paarden is.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:12

Ik gebruik een metalen rosborstel bij mijn verharende shetlanders. Op een zomervachtje zal ik deze borstel er echt niet over heen halen, maar nu ze weer beginnen te verharen is hij ideaal!!!!

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 11:12

Ik heb mijn shet net een maand en ik ben bang dat het verharen een probleem gaat worden! Hij is nu ongeveer 7 maanden en verhaard nog helemaal niet terwijl mijn Haflinger al ontzettend verhaard. Geef de shet wel lijnzaalolie met de hoop dat dat wat zou gaan helpen.
Je ziet wel eens vaker 's zomers shetten met nog een wintervacht en dat wil ik graag voorkomen. Hebben jullie misschien nog wat tips m.b.t. het verharen. Ik dacht d.m.v. zo'n borstel er misschien vanaf te gaan komen maar dan moet de vacht natuurlijk wel loslaten.

ImkeTarek

Re: speciale borstel voor shetvacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:41

ik heb voor mijn shet zo'n zweetmes met karteltjes. hier trek je zo de haren er mee vanaf. ik doe dit ook niet als de vacht te dun is, lijkt me een beetje pijnlijk voor hem. zo'n ding is niet duur, maar wel heel erg handig!

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:43

Ik ga met ImkeTarek mee, ik gebruik bij de harige exemplaren (vnl ons trekpaard) ook zo'n zweetmes, dat gaat prima! Verder heb ik ook nog een rubber borstel met extra lange noppen, die werkt ook goed!

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:47

Waarschijnlijk als jouw shet 7 maanden is heeft hij ook nog een veulenvacht onder zijn wintervacht. Wij hebben dit ook gehad en hebben toen eerst alle klitten (vanwege die dubbele vacht)eruit moeten knippen voordat we hem goed konden borstelen.Wij hebben ook een talen rosborstel gebruikt.Alleen zou ik hier nog even mee wachten tot het echt lente word.

liesje_waal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:59

idd zoon zwetmes is super
gebruek hem ook voon mijn shetlanders en trekpaard
ikheb mijn shet(pas 14 dagen) voor de zekerheid onder een deken gezet voor meer en sneller te gan verharen en het werkt sper want kan gisteren beginnen met plukken en er kwam en heel trekpaard van af

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:02

Zweetmes heb ik idd ook wel gebruikt, maar vind een metalen rosborstel handiger .

Verder gewoon goed voeren zodat ze voldoende vitamientjes binnen krijgen en voldoende energie hebben om door die vacht heen te komen(mijn pony's verharen nu al wat en ik voer me echt helemaal scheel).

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 13:32

Ok, bedankt voor alle tips!
Hoorde ook nog, "je moet het licht in de stal aanhouden 's nachts dan gaat hij sneller verharen". Wat vinden jullie daar van?

liesje_waal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:45

jeps dat is wel zo
want als de zomer voorbij gaat en e wil je paard in dunnere vacht houden dan moet je het licht langer aan houden