Wat zal/kan ik doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Wat zal/kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 23:39

Ik heb een jaar geleden een draver gekocht,het is echt het liefste ,braafste paard die ik ooit gehad heb...alleen na 2 maanden rijden ging ze opeens raar lopen...ze deed haar hoofd naar beneden ,alsof ze iets wilden ontlasten ofzo...
De dierenarts heeft naar haar rug gekeken..drukte daar op..en ze was inderdaad daar wat gevoelig..
Toen heb ik haar op het land laten lopen...wat dus zijn voorstel was...
Nu een jaar later loopt ze wel beter..maar toch voel ik als ik op haar rij..dat ze niet relaxt loop..
Dus mijn vraag is..wat zal ik doen? sommige mensen zeggen dat ik haar anders klinishe moet keuren ?,maar wat gaan ze doen allemaal dan? gaan ze dan ook foto'smaken of ?
Of zal ik de dierenarts weer om raad vragen?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:43

Ik zou er een chiropractor of fysio bij halen, misschien zit er wat scheef in de rug. Ook een jaar rust op het land kan dat niet verhelpen. Ik vraag me overigens af waarom je dat niet meteen hebt gedaan, voordat je haar op het land hebt gezet. Een second opinion vragen is nooit verkeerd.

Verder kijken of het zadel past, en haar eventueel eens uit handen geven bij prof. Misschien is het, als het niet aan de rug ligt, van rijtechnische oorzaak.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:25

Even een zadelmaker erbij halen om het zadel na te kijken (en paard natuurlijk) of zit er misschien iets verkeerd in de rug, dan kan je hem laten kraken.

Frozen

Re: Wat zal/kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 11:38

Het ligt niet aan het zadel ,want als ik zonder zadel op haar rij..dan doet ze precies het zelfde...
En ik zou niet weten waarom als een goeie dieren arts rust voor schrijf ik dan een second opinion moet gaan vragen op dat moment...

ik denk dat ik mijn eigen dierenarts wel weer voor raad vraag....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:59

Ik zou een fysio er naar laten kijken. Ik heb ook een draver. Toen we hem net hadden heeft een goede dierenarts bij het inenten even gekeken en hij had volgens hem niks. Twee maanden later zijn we naar de fysio gegaan en bleek dat zijn hele rug vast zat,waarschijnlijk van de baan. Ik wil niet zeggen dat de DA niet goed is. Ze zijn alleen niet opgeleid voor zoiets en rust geven is niet altijd de oplossing. Rugpijn, blokkades ectra gaan niet vanzelf over.

Een fysio heeft geleerd naar andere dingen te kijken dan een DA. Mijn advies is dan ook echt om met hem naar een fysio of een chiropractor te gaan.

harnessmaker

Re: Wat zal/kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:47

Yommie schreef:
Het ligt niet aan het zadel ,want als ik zonder zadel op haar rij..dan doet ze precies het zelfde...
En ik zou niet weten waarom als een goeie dieren arts rust voor schrijf ik dan een second opinion moet gaan vragen op dat moment...

ik denk dat ik mijn eigen dierenarts wel weer voor raad vraag....

Ook dan kan het door het zadel komen. Als ze last heeft van de rug door het zadel merk je dat ook als je op de spieren zit zonder zadel.
Ook dn geef je druk.....