Reacties mogen uiteraard ook via pb

Mijn vader vroeg me deze vraag te stellen hier op bokt, dus ik weet niet of ik alles goed gevraagd heb haha
Bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kel2004 schreef:Als je een C rijbewijs hebt zonder chauffeursdiploma (en zonder E achter C) dan mag je bij uitzondering een vrachtwagen besturen boven de 12000kg, mits dit minder is dan een aantal uur per week (en dit dus niet onder beroepsverkeer valt)
Met deze regeling mag je alleen eigendommen vervoeren (en dus geen paarden voor een handelsstal ofzo, alleen eigen paard(en) ) en de vrachtwagen moet aan een stuk zijn, en dus geen oplegger....
Geloof dat je deze uitzonderingsregeling aan kan vragen bij de gemeente....maar dat weet ik niet zeker....
Succes
ikke schreef:Ik heb het nog eens naast elkaar gezet: Een bestelauto van 2000kg (B-rijbewijs) kost een particulier 1304 euro per jaar. Een vrachtwagen tot 15.000kg MTM kost 232 euro per jaar. Tel daar 960 euro aan toeslag bij (jaartarief) en je zit op 1192 euro.
Kijk hier voor de tarieven wegenbelasting van vrachtwagens. Let hierbij op de uitvoering met koppelinrichting (trekhaak) en/of luchtvering! http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... l#P44_5051