kwaliteit hoofdstellen (zadelmarkt)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lotttttttt

kwaliteit hoofdstellen (zadelmarkt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 21:39

Hallo,

Ik weet niet of hier al een keer een topic over is geweest!
Maar goed, ik had een vraag.

Heeft iemand ervaring met de hoofdstellen van zadelmarkt? Over de zadels ben ik klaar, daar was ik absoluut niet tevreden over. Maar over de hoofdstellen weet ik eigenlijk niks.
Zijn die een beetje van goede kwaliteit
( snap dat het geen super kwaliteit is , voor dat geld )
Maar is het vergelijkbaar met andere hoofdstellen van rond de 30 euro?

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:37

Nou ja ik heb er een hoofdstel gekocht maat cob, maar mijn paardje is hij te klein. Vond ik toch zonde geld.

lotttttttt

Re: kwaliteit hoofdstellen (zadelmarkt)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 22:48

Ja zeker zonde ... , en normale cob past ie wel? Daarmee bedoel ik eentje die niet van zadelmarkt af komt

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:23

Ik heb een westernhoofdstel van zadelmarkt, bevalt prima, alleen zijn de maten wat vreemd... de bakstukken zitten op het laatste gaatje (ook niet echt mooi) en het borsttuig dat erbij zat was op het laatste gaatje nog kilometers te groot.
Verder is t wel een mooi hoofdstel en met wat handig gatenprikken van mijn kant past het prima

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 08:37

ja normaal gesproken pas cob prima. Ik heb van een vriendin die op western is over gestap een chetak gekregen. Van haar pony een cob hoofdstel en dat past werkelijk prima. Daarbij is het nog geen eens wat hier vor al gezegd wordt het hele hoofdstel maar bij mij alleen de neus riem die niet goed paste. Inmiddels helemaal niet meer.
Dus ja erg jammer van die € 35 euro voor de silverline. Daarbij is het zilver een soort gewikkeld plastic en bij een keer stoten of schuren is het al beschadigd en zo sloepel als de website beweerd is het ook niet. Als je het koopt is alles helemaal plat (nog niet voor gevormd) behalve de frontriem. En ik heb hem heel regelmatig gebruikt en ook in gevet, maar als ik het hoofdstel af doe is de neusriem zo weer plat. Door dat ik een jong paardje heb die nog groeit heb ik inmiddels een ander hoofdstel, omdat het die van zadelmarkt schuurt.

Erg jammer....

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:20

Ik had een hoofdstel, kleur London. Was €10,- Is maat pony en toen ik alles op zijn kleinst had gedaan zaten de bakstukken ver boven de neusriem.

Tatt_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:00

Ik vond die Silverline voor € 35 wel leuk...
Iemand daar ervaringen mee ?

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 13:03

oh ik hoor het al, als het zo schuurt enz en slechte kwaliteit, plat als je t koopt. . hmmm koop ik liever wat anders voor dat geld. .
Heb ook zulke slechte ervaringen met de zadels gehad! Maar goed.. Jammer. .

Anchieee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:34

hahaha jij gaat eerst voor het hoofdstel en dan voor het zadel :p

Liess__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:34

Lotte, ik heb toevallig verleden week een hoofdstel gekocht, de goldline, ik vind hem heel zacht onderlegt, ziet er leuk uit, gedeeld kopstuk (wat ik wou!) alleen een beetje stug, maar ik heb hem nu 3 keer ingevet en hij is al best soepel, je moet wel een beetje zoeken zeg maar, je hebt zachte, maar ook super harde en stugge.

Het schuurt echt niet!! haha wel plat als je het koopt maar bij mij is het al helemaal weg.

Alleen Hilly heeft een super brede neus, dus alleen de neusriem was te klein, maar ik heb er een stukje tussen gezet en nu past hij perfect en ziet er super leuk uit!!!

Anchieee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:35

oeps ik bedoelde
jij gaat eerst voor het hoofdstel en dan voor de pony
komt doordat ik aan een zadel dacht

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 15:50

Kangaroo_Syl schreef:
Lotte, ik heb toevallig verleden week een hoofdstel gekocht, de goldline, ik vind hem heel zacht onderlegt, ziet er leuk uit, gedeeld kopstuk (wat ik wou!) alleen een beetje stug, maar ik heb hem nu 3 keer ingevet en hij is al best soepel, je moet wel een beetje zoeken zeg maar, je hebt zachte, maar ook super harde en stugge.

Het schuurt echt niet!! haha wel plat als je het koopt maar bij mij is het al helemaal weg.

Alleen Hilly heeft een super brede neus, dus alleen de neusriem was te klein, maar ik heb er een stukje tussen gezet en nu past hij perfect en ziet er super leuk uit!!!

Okee , dus gewoon de beste er een beetje uitzoeken als ik in de buurt ben ga ik er wel n keer kijken

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 15:51

Anchieee_ schreef:
oeps ik bedoelde
jij gaat eerst voor het hoofdstel en dan voor de pony
komt doordat ik aan een zadel dacht

Jah dan koop ik een pony of paard wat met zn hoofd in het hoofdstel past

Anchieee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:59

dan je iig niet weer met het probleem te zitten datje pony nix paste he

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:59

Wij hebben ook een hoofdstel gekocht daar van het 'merk' Mereno of Moreno, zoiets. Hij was 30 euro, en hij is nu iets van 1 1/2 jaar oud en ziet er nog steeds super uit! Hij is zacht onderlegd en het leer blijft mooi. Het enigste plus-puntje van Zadelmarkt (De maten klopten idd ook bij mij niet) De neusriem was bij ons ook plat, maar nu mooi gevormd.

Macnum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:04

lotte, wij hebben heel veel hoofdstellen bij de zadelmarkt weg, en ik moet zeggen dat ze heel goed zijn. wij hebben ze voor de hengsten en ze zijn nog nooit gescheurd ofzo. als je ze maar goed bijhoud met invetten enzo dan gaat het wel goed. ik vind de zadelmarkt wel goed in dat soort dingen.

Je kan ook met je pony (als je die hebt) erheen en dan eerst passen da's wel handig

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:05

wij wilden er eigenlijk een zadel kopen maar toen wij gingen kijken schrokken wij ons kaopt en zijn we ook meteen weer omgedraaid en weggegaan. Zoiets leg je toch niet op je paard. Soms is de prijs inderdaad te mooi om waar te zijn!!!

Xanthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:39

Rambogirl schreef:
wij wilden er eigenlijk een zadel kopen maar toen wij gingen kijken schrokken wij ons kaopt en zijn we ook meteen weer omgedraaid en weggegaan. Zoiets leg je toch niet op je paard. Soms is de prijs inderdaad te mooi om waar te zijn!!!

Wat is er mis met die zadels dan? Ze zien er op de foto's wel redelijk uit dacht ik!

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:50

Als je het zadel koopt is het een smerig schimmel ding, maar eenmaal opgepoetst ziet het er weer prima uit.
Ik heb ook een hoofstal van zadelmarkt, Hat is niet echt geweldig kwaliteitleer, maar het werkt.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:55

Maar hoe is de pasvorm van de zadels dan?