Poepvlekken bij schimmel, iemand de gouden tip?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Poepvlekken bij schimmel, iemand de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:17

Hallo,

Jaja ik rijd op de manege op een schimmel, maar die heeft altijd poepvlekken op zijn kont.
Had 29 Feb een wedstrijd, en heb de dag daarvoor staan poetsen met een poetsblok. Een heel groot deel van de vlek weg, maar door het poetsblok gaan ook een heleboel haren weg natuurlijk.

Nu heb ik 12 maart weer wedstrijd en ik vraag me af of iemand de gouden tip heeft voor die poepvlekken?

Gr karin
Laatst bijgewerkt door Karin_deB op 27-02-06 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:18

Hhahaha Karin vraag dat gewoon aan de exper .. Ik heb togh ook een witte Hhaha.. Neje ik doe altijd gewoon met een spons een beetje rossen en dan Droog maken. Maar je heb er ook spray voor die spuit je erop en laat je inwerken en dan mer een borstel er over en dan is het ook weg

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:20

Spray dar spul asljeblieft niet onder het zadel of op de benen.
dat spul is best vettig en onder het zadel zal t zadel gaan glijden en in een stoffige bak blijft al het zand eraan plakken.
Je kunt ook baby talkpoeder kopen.
werkt ook super.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:24

Betadine shampoo, of zilvershampoo Werkt ook ideaal

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:25

daantjuhhh schreef:
Spray dar spul asljeblieft niet onder het zadel of op de benen.
dat spul is best vettig en onder het zadel zal t zadel gaan glijden en in een stoffige bak blijft al het zand eraan plakken.
Je kunt ook baby talkpoeder kopen.
werkt ook super.

Het gaat voornamelijk om dit stuk :
Afbeelding

En dan bij allebei de kanten.
(trouwens is het niet dit paard, is gewoon plaatje van internet )

En hoe werk dat dan met baby talkpoeder?

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:26

verootjoo schreef:

En dan doe je gewoon de plek natmaken, en dan de shampoo erin 'wrijven' zeg maar, en dan weer goed uitspoelen en goed droog maken?

Maar gaat dat niet jeuken ofzo? Paard heeft namelijk 's nachts wel een deken op, en gaat het dan niet broeien ofzo?

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:26

ja dat baby talk poeder wil ik ook wel is weten...
haha kar Daar heeft mijn pony ze ook altijd Of op z'n hoofd

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:27

dat probleem heb ik ook met mijn verzorgpony.
ik poets gewoon erg.. en in de zomer was ik het eraf alleen voor iets belangrijks dan
Groetjes

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:28

Relien schreef:
ja dat baby talk poeder wil ik ook wel is weten...
haha kar Daar heeft mijn pony ze ook altijd Of op z'n hoofd

whaha stroller heeft ze gelukkig niet op zn hoofd, maar die kont van hem he
Had toen voor die wedstrijd ook zn staart gewassen en die was zaterdag nog wel aardig schoon

HaileysComet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:29

Citaat:
Het gaat voornamelijk om dit stuk :

Heel erg herkenbaar

Die van mij is bont, precies waar ze geen valkvlekken heeft, zitten de meeste poepvlekken!!

Haar benen zijn helemaal wit...

Mijn vorige pony was valk, daar zag je echt niets op.

Ik ga dit topic even volgen en hopen dat er nog goede tips bijstaan!

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:29

RaQuKA schreef:
verootjoo schreef:

En dan doe je gewoon de plek natmaken, en dan de shampoo erin 'wrijven' zeg maar, en dan weer goed uitspoelen en goed droog maken?

Maar gaat dat niet jeuken ofzo? Paard heeft namelijk 's nachts wel een deken op, en gaat het dan niet broeien ofzo?

Als je het goed uitspoelt zodat er geen resten meer inzitten, gaat het goed . Anders krijgen ze idd jeuk. Biotex wil trouwens ook wel goed helpen.

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:30

Ik heb hetzelfde probleem, blijf topic even volgen. Zitten wel paar tussen die ik kan proberen. Ik schuur ook met blokje

Die van biotex kreeg i kvan me buren te horen, met water mengen ofzo, geen idee of resultaat was neit geprobeert, klonk zo eng

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:33

Als je het goed uitspoelt zodat er geen resten meer inzitten, gaat het goed . Anders krijgen ze idd jeuk. Biotex wil trouwens ook wel goed helpen.
[/quote]

Biotex Biotex, klinkt heel erg bekend maar kan er niet op komen wat voor spul het nou is.
Is dat niet gewoon een huishoudmiddel, of denk ik nou helemaal verkeerd ?

Trouwens met die shampoo's en alles, doe je dan gewoon de shampoo in een emmer met warm water en dan op je paard? Of doe je de shampoo op bijv. een spons en dan in het water en dan op je paard?[/quote]

MargotM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:35

Baby talk poeder is super makkelijk! Bij mijn verzorgpaard doen we dit altijd op z'n benen..
Je maakt de plek een beetje nat, dan die poeder erop (let op je kleren). even in laten trekken, als het droog is, goed uitborstelen en je paardje is weer wit!
Vooral 's winters is dit beter, shampoo enzo kan 's zomers wel goed hoor, maar in de winter is het vaak toch te koud voor zoveel water, plus zeep is niet zo goed voor de natuurlijke vetlaag van huid en haar. Dan kunnen ze niet zo goed meer tegen regen en wind.

Nynina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:35

Jah mijn pony heeft 4 witte benen en dan heb je ook som dat probleem maar ik was ze gewoon heel vaak en goed en anders laat ik het opdrogen en dan haal ik het met z'n zwart hard blokje er af (schuuren) dat help vind ik ook heel erg goed!

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:38

Blondtrulezz schreef:
Baby talk poeder is super makkelijk! Bij mijn verzorgpaard doen we dit altijd op z'n benen..
Je maakt de plek een beetje nat, dan die poeder erop (let op je kleren). even in laten trekken, als het droog is, goed uitborstelen en je paardje is weer wit!
Vooral 's winters is dit beter, shampoo enzo kan 's zomers wel goed hoor, maar in de winter is het vaak toch te koud voor zoveel water, plus zeep is niet zo goed voor de natuurlijke vetlaag van huid en haar. Dan kunnen ze niet zo goed meer tegen regen en wind.

Maakt niet uit welke talkpoeder?? Als het niet uitmaakt ga ik het proberen met Zwitsal (als het mag van de manege-eigenares natuurlijk ) Gebruik ook zwitsal shampoo voor zn staart dus hij ruikt helemaal naar baby's straks

Maar je spoelt het in principe niet uit, dus gaat het niet jeuken ofzo ?? En hoe lang moet je het ongeveer laten intrekken?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:44

als baby poeder maar wit is.
Ik wreef het altijd droog in.
maar nat kan misschien ook.

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:45

daantjuhhh schreef:

wist niet dat er baby poeder bestond dat een andere kleur dan wit was

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:47

Blondtrulezz schreef:

Zo dat ga ik ook proberen ik sta altijd mn jatte te bevriezen in de winter hahha.. altijd dat gekloot met emmers water en die spons

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:48

RaQuKA schreef:
daantjuhhh schreef:

wist niet dat er baby poeder bestond dat een andere kleur dan wit was

nee, daarom zeg ik.
Het maakt niet uit wat voor een merk als het maar wit is en dat is het volgens mij altijd..

SanJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:01

Houtskool erop wrijven zodat het goed zwart wordt en dat er vervolgens met een harde borstel vanaf poetsen. Wonder boven wonder werkt het. Ik snap er nog steeds niks van.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:04

RaQuKA schreef:

Biotex Biotex, klinkt heel erg bekend maar kan er niet op komen wat voor spul het nou is.
Is dat niet gewoon een huishoudmiddel, of denk ik nou helemaal verkeerd ?

Trouwens met die shampoo's en alles, doe je dan gewoon de shampoo in een emmer met warm water en dan op je paard? Of doe je de shampoo op bijv. een spons en dan in het water en dan op je paard?

[/quote]

Biotex is idd gewoon een huishoudmiddel. Wasmiddel ofzo geloof ik .

Shampoo doe ik meestal rechtstreeks op de natte vacht, uitwrijven met je hand, en dan goed uitspoelen met de waterslang.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 27-02-06 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Boelles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:06

Houtskool! Dat werkt heel goed. Dat was ook het eerste wat er bij mij op kwam.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:19

Ik gebruik altijd equilux, je hebt immers een oranje spuitbus om de manen glad en klitvrij te maken, maar dan moet je nu de groene spuitbus hebben... Het werkt bij mij altijd heel goed, Je kunt het op een handdoek spuiten en dan kun je het op de plek wrijven en je ziet dat het wel mooi schoon word, maar ook kun je het gewoon op de vacht spuiten en dan uitwrijven als het even ingetrokken is.

Afbeelding
Dit zijn die busjes .....

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:43

verootjoo schreef:

over dat zilvershampoo heb ik geen goede berichten gehoord. Ik heb gehoord dat daar rare middelen in zitten die voor een soort van brandblaren kunnen zorgen. Heeft niemand dit gehoord? Ik heb mijn zus aan geraden om dit niet te gebruiken en ja die heeft ook zo'n heerlijk vieze schimmel hahaha