wat vinden jury's/publiek van fjorden enz in wedstrijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

wat vinden jury's/publiek van fjorden enz in wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 17:45

En dan bedoel ik wat de jury's, publiek en andere deelnemers er van vinden dat er fjorden, haflingers (en misschien ook wel tinkers) in de hogere dressuur of springen meedoen
Dus de echte zwaardere pony's in de M (1of2) of Z of nog hoger tussen de paarden
En dan speciaal aan sven en taco (en vast nog wel een paar)
En wat vinden jullie ervan??

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:48

Ik vind het knap

Er komen er wel steeds meer in de hogere dressuur, veel haffies starten al tussen de paarden, er rijden veel oudere (18+ dus) mensen op.

Ik vind het wel erg leuk, hope ndat ik het zelf ook nog eens bereik, ooit met me haffie

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:49

Ik vind het wel leuk hoor! En eigenlijk ook best knap, vooral als ze hoger lopen. Ook als ze bijvoorbeeld mee mogen doen met de kampioenschappen. Dat is niet omdat ik de pony slechter vind ofzo... Maar over het algemeen hebben de wat luxere rassen toch meer beweging enzo (niet mij aanvallen, dat is gewoon de fjorden en haflingers enzo die ik heb gezien), ik vind het dus zeker heel goed als die mee doen. Ook is het weer eens wat anders dan weer een vosje ofzo..

danifur

Re: wat vinden jury's/publiek van fjorden enz in wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:57

Van de Jury hangt het maar net af.
Sommige jury's beroordelen een paard eerlijk op zijn kunnen (onafhankelijk van wat voor ras het is) helaas zie je deze jury's niet zoveel vandaag de dag.

Toch is het daarmee niet gezegd dat fjorden niet hoog in de dressuur kunnen komen.. kijk maar naar taco

Ik vind het des te knapper!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:00

Net zoals andere paarden. Ik zie het punt niet om er anders tegenop te kijken, het zijn net zo goed paarden.

Over jury-oordelen etc.: als je met je fjord de sterren van de hemel rijdt, krijg je ook echt wel een winstpunt. Maar als je voor je gevoel super hebt gereden, wil dat niet meteen zeggen dat het er ook zo uit zag, houd daar wel rekening mee.
Een Fjord die voor zijn doen súper strekt, valt in het niet bij een andere pony die beter strekt. Dan hoort die pony hoger te krijgen dan die Fjord, ook al kan die Fjord niet beter, dan kan je niet zien vanaf de buitenkant. Dit wordt helaas vaak vergeten.

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:20

ik rij L2 met mijn haflinger tussen de paarden, ik word nooit benadeeld, veel mensen en jury's staan er juist van te kijken dat ze zo spectaculair kan bewegen.
Ik heb er meer voordeel mee op wedstr dan met mijn kwpner!!

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:19

Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat het desbetreffende jurylid van het ras vindt (want daar wordt onbewust ook naar gekeken) en natuurlijk hoe de proef gereden is, maar ik denk zelf dat ze het best kunnen waarderen. Ik zelf vind het altijd erg leuk, weer eens wat anders dan een 'standaard' wedstrijdpaard.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:25

leuk.. hopelijk gaat de haflinger(s) die ik verzorg ook nog zo hoog lopen maar moet zelf dan ook eerst beter rijden

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:10

Erg leuk