Ik ben van plan om binnenkort laarzen te kopen (rij nu met jopdhurs en chaps). En leren laarzen leken mij natuurlijk wel een heel goede optie!
Maar nou zit ik met een paar vraagjes.
Op stal loop ik aardig veel, ik moet uitmesten, en van de zomer moet ik een stukje naar de wei lopen (paar honderd meter). Ik ben best wel bezig altijd en best wat aan de wandel. Ik ben eigenlijk niet van plan om voor en na het rijden elke keer van schoenen te wisselen, dus eigenlijk zoek ik iets wat ik gewoon zonder al te veel gedoe aan kan blijven houden (als het hoog zomer is neem ik normaal wel andere, luchtige schoenen mee natuurlijk). Verder ben ik ongeveer 3/4 keer in de week op stal aanwezig. Alles is bij ons buiten, en wat door de modder lopen kan dus voorkomen. Ik rijd meestal dressuur, maar vind het ook leuk om af en toe wat te springen (ben van plan om dit van te zomer meer te gaan doen), en verder ben ik af en toe van de 'lol met je knol' categorie.
Dat is een beetje het verhaal
Wat moet ik nou doen?
Gaan voor leren laarzen?
Kunnen die dit (mijn 'stal-gebruik'
) aan? Verder heb ik ontzettend dunne kuiten (denk aan 32/33 cm), wat zijn ongeveer de kosten van het op maat laten maken?
En dit komt dan nog boven op de verkoop prijs neem ik aan?
Zijn leren laarzen het hele jaar goed te dragen (niet te warm/koud)?
Wat is een niet al te prijzige laars, waarmee ik kan dressuren èn springen (het zijn kleine sprongetjes, maar toch)?
edit: Ik heb best wel gevoelige enkels, is een leren laars dan wel een optie?
Of, kan ik bij mijn eisen en 'situatie' beter gaan voor wat betere rubberen laarzen? Of het gewoon lekker bij mijn jodphurs en chaps houden.. Ik wil van de zomer ook nog kunnen rondlopen zonder in mijn schoenen te zwemmen eigenlijk

Het is een aardig verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

. Over het uitmesten heb ik ook al gedacht, maar het is nou niet zo dat ik in de urine sta te dansen natuurlijk. Al mijn schoenen (ook leren jodphurs( hebben het tot nu toe best prima overleefd. Maar voorzichtigheid is natuurlijk geboden
)