Penis van ruin/hengst wassen? En bij merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Penis van ruin/hengst wassen? En bij merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 12:48

hallo, moet je de penis van een ruin/hengst twee keer in het jaar wassen? of hoeveel keer? heb al veel horen zeggen 2 keer in het jaar? En hoe moet je dit doen en zo? heb wel nog iets gevonden, van een manege waar iemand het niet gedaan had, zal er foto bijzetten als het lukt(hoe moet je er een foto opzetten?), en in de manege zjin nog meer andere paarden overleden (rare manege dus).En hoe moet je dit dan doen bij merrie?Graag jullie antwoorden.

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 12:49

Zal de site geven : op www.blid.be en dan naar foto's, derde pagina, voorlaatste foto

channie18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:57

geef je paard eerst wat sedalin...(mag niet meer verkocht worden maar je kan t bij de dierenarts gewoon krijgen alleen is t dan voor kleine huisdieren) door de sedalin komt zijn penis vanzelf al uit de koker.. doe handschoentjes aan want anders stinken je handen 3 dagen haha en tis geen lekkere lucht.. doe wat babyshampoo of een andere hele zachte zeep in een emmer lauw water. n u kan je met je handen of watjes of washandje wat je zelf t makkelijkst vind de koker en de penis schoon maken haal goed alle korstjes weg en ook in de penis voorin het balletje met smeer ..dit voorkomt dat de pasbuis verstopt raakt daarna als je alles goed schoon gemaakt hebt goed uitspoelen met lauw water zodat er geen zeep resten achter blijven ..doe dit 2 x per jaar...veel suc6..

Rashja

Re: Penis van ruin/hengst wassen? En bij merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:00

Die ene foto ziet er echt vies uit.
Arm beestje.
Ik doe het zeker elke maand 4 a 8 keer als hij mee werkt.
Helaas werkt hij niet altijd even graag mee
Als iemand tips heeft hoor ik ze ook graag.
Ik zal eigelijk niet weten hoevaak je dat zo iets moet wassen.
Ik doe het zelf meestal als hij in bad gaat dan doe ik hem van top tot teen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:00

Celia schreef:
En hoe moet je dit dan doen bij merrie?

Rashja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:03

channie18 schreef:
geef je paard eerst wat sedalin...(mag niet meer verkocht worden maar je kan t bij de dierenarts gewoon krijgen alleen is t dan voor kleine huisdieren) door de sedalin komt zijn penis vanzelf al uit de koker.. doe handschoentjes aan want anders stinken je handen 3 dagen haha en tis geen lekkere lucht.. doe wat babyshampoo of een andere hele zachte zeep in een emmer lauw water. n u kan je met je handen of watjes of washandje wat je zelf t makkelijkst vind de koker en de penis schoon maken haal goed alle korstjes weg en ook in de penis voorin het balletje met smeer ..dit voorkomt dat de pasbuis verstopt raakt daarna als je alles goed schoon gemaakt hebt goed uitspoelen met lauw water zodat er geen zeep resten achter blijven ..doe dit 2 x per jaar...veel suc6..

He dat is wel een goed tip.
Zal wel eens bij ons aan de dieren arts vragen.
Dan hoef ik het mischien niet zo vaak meer te doen.
Nu is het elke keer als je net alle kostje weg heb dat hij al weer vlijgig is op geborgen.
Dus elke keer dat halve werk werk eigelijk ook niet echt.

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:03

Wij spoten iig elke keer als hij uitgeschacht (zeg je dat zo?) stond op de poetsplaats er even babyolie tegen aan en dan af en toe eventjes wassen...

Bij een merrie? Wachten tot ze uitschacht en dan wassen!!!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:04

Margreet schreef:
Celia schreef:
En hoe moet je dit dan doen bij merrie?

Wat wil je precies wassen bij de merrie?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:05

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:31

Wat wil je weten over het schoonmaken van de merrie? Wat wil je schoonmaken? de uiers??

Elixir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 13:35

Ja, ze zeggen dat je de uier van een merrie ook schoon moet maken...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:59

Celia schreef:

Ik maak de uiers van mijn merrie weekelijks schoon.
Kan echt behoorlijk vies zijn overigens!

[paard] vindt dit trouwens helemaal niet erg!
Ze geniet er zelfs van....

Ik maak de uiers schoon met een babydoekje!

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:46

Celia schreef:

Dit kan je gewoon met je hand doen. Er zitten een soort van korsten tussen en omheen. Die krabbel je zachtjes of trek je er zachtjes van af. Dit kan je doen wanneer je wil. Ik doe het zelf zeker 1 keer in de maand. Ze vind het trouwens erg lekker als ik het doe.

noby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:29

wassen enzo oke snap ik ,maar uhh hoe gaat dit dan in het wild???

Kkkaren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:41

In het wild worden de hengsten niet gecastreerd en blijft de penis en de schacht van binnen schoner omdat hengsten vaker ontschachten (wat een woord, wie heeft dat bedacht!?!), en daardoor alles schoner blijft.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 00:19

Ik heb de penis van mijn ruin nog nooit schoongemaakt. Het beste dier is 23 jaar en mankeerd er nog niets van. Is dit geluk hebben?

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 01:46

Nou moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook alleen even meenam bij het volledig wassen. Maar afgelopen winter kreeg hij wel erg last van smeer tussen zijn benen, en dat leek me niet goed. Dus heel helghaftig met emmer e.d. aan de slag willen maar hij laat het echt niet toe.

Ik had het toen ook echt versloft hoor en had ook een stal met alleen een waterslang buiten. Maar nadat ik verhuist ben en het in de zomer weer een aantal keer gebeurt is is het weer weg, al weet ik dat het vaker moet gebeuren. Maarja als ik er al naar kijk dan springt hij al uit zijn slof. De slang erop (of erin ) gaat nog, maar verder....

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 01:53

tis altijd een lastige klus......bij je ruin de schacht te wassen....
Bij mijn paard zit er altijd een hoop viezigheid in....
Maar hoe kan je het nu het beste wassen, tips zijn welkom...
Nu haal ik altijd met me handen (handschoenen aan) de viezigheid eruit, daarna spoel ik met lauwwater alles na....
Maar zijn schacht naar buiten krijgen lukt niet, bij hengsten gaat dat veel makkelijker...Dussehm ik blijf dit volgen ben benieuwd naar de verschillende manieren van aanpak

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 02:15

Nou dat lukt bij mij niet eens, wat jij beschrijft! En de hengst van mijn tante laat het toe tot hij merkt dat er daar gepielt word en dan is tie inneen verdwenen maar verder schoonmaken laat hij wel toe, maar de ruin van mij dus echt niet!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 02:27

ElskedZ schreef:
tis altijd een lastige klus......bij je ruin de schacht te wassen....
Bij mijn paard zit er altijd een hoop viezigheid in....
Maar hoe kan je het nu het beste wassen, tips zijn welkom...
Nu haal ik altijd met me handen (handschoenen aan) de viezigheid eruit, daarna spoel ik met lauwwater alles na....
Maar zijn schacht naar buiten krijgen lukt niet, bij hengsten gaat dat veel makkelijker...Dussehm ik blijf dit volgen ben benieuwd naar de verschillende manieren van aanpak

Zo doe ik het ook, zijn penis krijg ik nooit op tijd te pakken
Maar als ik paardesnoepjes bij me heb dan komt ie vanzelf enne kan ik het snel schoonmaken

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 03:01

Nou mijn tante is er bij haar hengst ook altijd te laat bij. Hij is mannelijk genoeg maar op dat gebied een mietje en is hij echt nergens meer te vinden. Al laat hij hem vaker zien als een ruin toch is zn bui inneens over als ze er maar over denkt om zijn penis schoon te maken

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 03:04

Precies!! Als ik maar eraan denk dan issie dus al weg Pfff soms gewoon een strijd maar als ik hem heb laat hij het wel toe

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 03:29

Gek gesprek eigenlijk! Nee die ruin van mij ziet mij dus duidelijk niet zitten dat ik aan het zaakje mag komen. Hij word echt wild, buiten mij mag er ook niemand anders in de buurt komen hoor. Want mijn tante dacht het wel even te regelen, nou niet dus......... Die dacht even mijn HENGST doet het ook dus een ruin is makkelijker, ja niet dus......

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 03:38

whahaha ik ken ruinen die helemaal door het lint gaan als je er maar naar kijkt. Zelfs paarden die gaan trappen als je ook maar een poging doet. Daarom oefen ik al met mijn hengstveulen om aan zijn koker te zitten dat vind ie nu goed dus hopelijk wordt het later geen drama

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 03:57

ja hahaha die van mij dus ook, hij trapt echt gericht naar me. (naar iedereen die maar een poging doet) Denk ook echt dat hij als veulen er niet mee bekent gemaakt is. Verder kan ik alles bij hem doen, alleen dat dus niet! En idd heel verstandig dat je dat al gelijk aanwent bij je veulen, dat kan denk ik een hoop gezeur voorkomen.....
En wat ik zeg de slang er even in duwen als hij toch al nat is met warm zomer weer dat vind meneer blijkbaar dan wel aangenaam Maarja daar heb ik in de winter niks aan.......