spierpijn door laag rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

spierpijn door laag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 12:30

In hoeverre kunnen ze eigenlijk spierpijn krijgen door lekker laag ontspannen over de rug te rijden? Kan me b.v. zo voorstellen dat als ze t niet zo gewend zijn dat t waarchijnlijk wel spierpijn oplevert.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:44

Paarden kunnen gewoon op dezelfde manier als mensen spierpijn krijgen. Als ze hun spieren anders gebruiken dan normaal kunnen ze daar net als wij last van hebben. En ook net als bij ons is dat niet erg. Als je maar niet ineens te veel vraagt. Als je denkt dat je paard spierpijn heeft, kan je het beste wel gewoon doorrijden (de volgende dag bedoel ik dan). Als je je paard dan de volgende dag stil zou zetten wordt de spierpijn alleen erger.

SharirBobby

Re: spierpijn door laag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:10

Als je zelf rechtop staat en je legt je handen plat op de grond terwijl je dat normaal nooit doet (als je de grond al haalt ), dan voel je ook je spieren en kan je daar ook spierpijn van krijgen.
Paarden kunnen net zo goed spierpijn krijgen van rekken als mensen. Dus ja ze kunnen er spierpijn van krijgen als je ze laag rijdt en zo de bovenlijn oprekt. Hoeveel spierpijn ze krijgen hangt af van hoever je het laat rekken en of de spieren daar al aan gewendt zijn.

PolosportJ

Re: spierpijn door laag rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 17:44

ja dat is zo. maar je denkt der eigenlijk niet zo bij na omdat je je paard lekker ontspannen rijdt maar toen ik er over nadacht kan dat natuurlijk ook spierpijn opleveren. tnx voor de reacties.

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:46

Ja dat is eigenlijk wel een goede vraag

ik ben het wel eens met het bovenstaande (leerzaam joh bokt )

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:57

Daarom moet je ook alles rustig opbouwen...en vooral veel afwisselen dan valt de spierpijn ook wel mee.Als je de hele tijd laag rijd dan krijgt je paard zeer zeker veel spierpijn.Zo rijd Anky ook niet.