Anky (outdoor) dekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Anky (outdoor) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 21:56

Ik denk erover een Anky outdoor deken aan te schaffen, de stakdekens ken ik wel (maar daar heb ik niets aan aangezien ik een soort varkentje heb dat ook lekker de wei op gaat), en die vind ik erg goed.
Wie heeft de outdoor deken en hoe bevalt ie? Hoe vallen de maten?

_Dunja_

Re: Anky (outdoor) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 08:51

Ik heb meerdere mensen gehoord dat de anky dekens niet goed liggen en dat de pasvorm niet lekker is..
Ik zelf heb een bucas en dat bevalt me super.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:17

Mijn bucas bevalt ook goed, ziet er niet zo mooi uit qua model (geen plooien etc), maar blijft wel goed liggen!
Ook mijn global deken blijft goed liggen (te koop bij Hypo winkels en een stuk goedkoper). Heb beide, omdat het verschillende diktes zijn (Bucas 110 gram, Global 300 gram).

Wat ik minder aan de Anky dekens vind is de voering: dit is nylon en ik heb liever katoen aan de binnenkant (of iets dergelijks zoals in de Bucas), dat gaat minder zweten. Wel schuurt dat nylon minder mocht je paard daar snel last van hebben, dus dat is persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:31

Ik heb zelf juist weer de ervaring dat Bucas op veel paarden niet lekker ligt. Anky outdoordeken heb ik niet, wel een Rhino met nylon voering en die zweet niet en mijn paard krijgt er geen kale plekken van.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:48

Zoals je ziet: het hangt sterk van het model van je eigen paard af en hoe snel ie het warm krijgt! Moeilijk om je te adviseren dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:23

Haha ja, de ene deken past mooi op het ene type paard en de andere deken past juist weer mooier op een ander model.

Die Rhino met nylon voering heeft overigens op geen enkel paard gezweten. Dat dek ligt nu denk ik op het 6e paard en bij geen van alle ook schuurplekken.

Pardon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:25

Wij hebben de anky staldeken..en ik vind de pasvorm juist heel goed. Misschien omdat het een paard met hoge schoft is...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:26

vlasta schreef:
Ik heb meerdere mensen gehoord dat de anky dekens niet goed liggen en dat de pasvorm niet lekker is..
Ik zelf heb een bucas en dat bevalt me super.

Ik heb die ervaring (op meer dan 1 paard) nou precies andersom

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:28

nameless heeft een anky outdoor deken en hij zit zoef als gegoten. het is die met de smalle voorkant. zoef is groot (1.72) maar niet lang en hij heeft een 195 als ik het goed heb en die ligt geweldig op hem

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:29

Ik had een anky-deken. Eerst een 205, dat was de goede maat voor mijn paard. De deken leek wel een 185, kreeg hem bij de borst niet eens dicht. Daarna een 215 opgehaald en helaas ook die lag voor geen meter. En dat voor een deken van 170 euro!

Toen ben ik naar de plaatselijke ruitersportzaak gegaan en heb een Bucas Irish Turnout gekocht voor 70 euro (had 30 euro korting gekregen).

De Bucas is echt geweldig! Geen schuurplekken, lekker veel ruimte bij de borst... heerlijk. Helaas is mijn paard nu overleden

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:59

Anky is niet zo sterk in de dekens .
Vorig jaar was er een deken test in de Bit, de Anky-deken kwam als aller-allerslechtste uit de test. Ze zijn echter uit de test gelaten omdat ze vaak in Bit adverteren. Zegt genoeg, lijkt mij .

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:41

Ik heb een Anky outdoor en ik vind het een topdeken! Ik heb dat model van dit jaar met een hoog opgesneden voor- en achterkant. De deken ligt perfect en Tjal heeft maar 1 klein schuurplekje, terwijl ik uren met hem heb gewandeld terwijl hij die dkeen op had.

Hij valt trouwens wel klein hoor. Tjal is 1,68 en ik heb echt een 205 voor hem nodig.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:11

Bij ons hebben alle paarden de ankydekens om, staldeken,outdoordeken,vliegendeken.
Ze bevallen perfect.Wij hoeven echt geen nadere merken meer.Hebben er zoveel gehad en iedere keer was het weer drama.Deze ankydekens zijn perfecte.Goede pasvorm, blijven perfect liggen, schuiven niet opzij en niet achteren.Zijn niet stuk te krijgen, ze gaan er niet onder zweten, ze zijn lekker warm.
Wij hebben meerdere soorten paarden en op alle paarden ligt het perfect.Pony's, paarden, drachtige merries, hengsten zowel kmpn als fries.Het ligt gewoon super.