Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar ik zou hem wel door iemand anders kunnen laten afzadelen. Ik doe dat perse niet want ik vind ook dat dat bij het rijden hoort!! De dagen dat ik er 3 moet rijden en de eigenaressen van de andere 2 paarden zijn er zelf bij, zadelen ze soms wel alvast op. Ook niet helemaal volgens mijn principe, maar die 2 zijn erg vermoeiend om te rijden, dus mijn energiemetertje houdt het anders niet tot het eind vol. Zwak ja, maar het is niet anders. Mijn eigen paard doe ik strikt als eerste en helemaal zelf, zodat die niets tekort komt. (volgende discussie, zou hij tekort komen als iemand anders hem afzadelde en poetste? Ik denk dat dat meer mijn idee is)

(los van het werk
)
Femke 
Ik stap meestal zelf uit en als iemand anders het doet blijf ik er wel altijd bij.

toch zonde als ik het in mijn broek zou doen op mijn mooie zadeltje he...
. En als er kleine kinderen aanwezig zijn vind ik het ook leuk om hun hele dag goed te maken door ze Escala ff uit te laten stappen, maar dan blijf ik er natuurlijk wel bij!!! Tsja, in principe ben ik er heus ook wel voor om als ik gereden heb ook zelf mijn paard uit te stappen en af te zadelen maar soms (heeeeel soms) kan het eens beroerd uit komen...laatst hadden we zo lekker gewerkd met elkaar dat ik helemaal de tijd vergeten was...arghh! Hellup! En ik moets echt met spoed naar mijn werk, dus ja, toen heeft het meisje van de stal waar ik sta het even van me overgenomen. Maar das uitzondering natuurlijk. Maar mijn baas ziet me al aankomen als ik zeg dat ik laat ben omdat ik mijn paard nog ff uit moest stappen en af moest zadelen...maar dit is me maar 1 keer overkomen hoor!