welk hoofdstel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Juliette_88

welk hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 15:18

ik hoor verschillende dingen over merken van hoofdstellen?!
maar ik ben benieuwd welke nu echt lang mee gaat!
welke hebben jullie?
of ergends slechte ervaringen mee?
ik wil graag een nieuwe, k heb al mooie gezien 1 van kieffer en 1 van euro nog iets
maar je hoort vaak dat diamantjes enzo er erg snel uit liggen!
Laatst bijgewerkt door Juliette_88 op 25-02-06 15:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:20

Dit hoort bij FZ. Ik ga temmen.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:33

Hoezo hoort dit hemelsnaam bij FZ???!!!

Ik heb zelf een merkloos hoofdstelletje, 2e hands gekocht. Super ding, lekker soepel.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:37

als medewerker in een ruitersportzaak waar we veel verschillende merken hebben op het gebied van hoofdstellen, zijn dit toch wel de uitschieters wat betreft mooi blijven en kwaliteit:
passier
stuebben
dobert
schumacher

daarnaast zijn de volgende merken redelijk:
kieffer
lemetex
imperialriding
kentaur.

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:42

Ik heb nu een hoofdstel van IR, maar ga toch echt voor een Stubben of een Passier wanneer mijn paard fatsoenlijk met zijn hoofdstel om kan gaan!

Zowel zadels als hoofdstellen zijn gewoon kwalitatief Super

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:48

Verkoop zelf merkloze hoofdstellen van Duitse kwaliteit voor een betaalbare prijs. En gebruik ze zelf ook en die bevallen super. Ze zijn soepel als je ze goed onderhoud en blijven mooi. Ik had er één die had mijn vriend bij zijn paard. Na 5 jaar nog steeds mooi ondanks slecht onderhoud

Verder vindt ik Chetak ook een fijn merk. Ik heb zoiets waarom een duur hoofdstel waarbij ja altijd bang moet zijn dat het paard eens ergens langs schuurt of iets kapot trekt. Wat dan doodzonde van het geld is.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:50

Kris25 schreef:
Dit hoort bij FZ. Ik ga temmen.

Hoe kan dit nu? Ik heb deze post geplaatst bij een topic over het plaatsen van foto's...

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:12

Ik heb een Passier. Het leer is vanaf het begin al erg soepel, echt een fijn hoofdstel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:20

Prestige mis ik in het rijtje van Marloezzke....ook heel mooi soepel en zacht leer, en orgineel!

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:23

ik heb een kieffer hoofdstel, en vind hem super!! heel soepel, sterk leer. met stubben en passier heb ik geen ervaring, weet alleen dat ze duur zijn

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:38

En met een nachtje laten weken in de olie wordt zelfs het hardste leer heerlijk zacht. Ik heb zelf een merkloos hoofdstel en gebruik het al heel wat jaartjes. Niets mis mee. Goede kwaliteit en erg zacht.

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:14

marloezzke schreef:
als medewerker in een ruitersportzaak waar we veel verschillende merken hebben op het gebied van hoofdstellen, zijn dit toch wel de uitschieters wat betreft mooi blijven en kwaliteit:
passier
stuebben
dobert
schumacher

daarnaast zijn de volgende merken redelijk:
kieffer
lemetex
imperialriding
kentaur.

Lemetex redelijk?? Is een supermerk en nog duur ook. Ik heb er eentje voor 6 jaar terug gekocht en dagelijks gebruikt, dat was mijn enige hoofdstel. Hij is nu nog mooi en misschien maar 1 keer per maand gevet. Hoofdstel was toen € 175. Ik heb nu andere hoofdstellen erbij maar alleen maar omdat ik eens iets anders wilde. Lemetex hoort 100% zeker in de eerste rij van je berichtje thuis

Nu heb ik 2 Kieffer hoofdstellen en die zijn goed genoeg maar zijn duidelijk minder dan de Lemetex van kwaliteit.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:25

Ik vind Schumacher niet heel bijzonder.

Maar goed, HH heeft ook een duurdere variant van heel mooi leer.
Verder is Chetak een mooi merk, mooi soepel leer, blijft mooi.

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:44

ik heb vorige week eentje gekocht van lj, prijskwaliteit in orde. het is een mooi fijn zwartleren hoofdstelletje, gecombineerde neusriem, gouden clipjes en gespjes

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:48

Ik heb een kieffer hoofdstel. De Kieffer junior, ik vind hem heel mooi omdat hij hele dunnen riempjes heeft, maar wel een wat bredere neus- en frontriem. Mijn paard heeft een fijn hoofd (arabier) en een hoofdstel met wat bredere riempjes staat al gauw lomp.
Hij is blauw onderlegd, maar dat valt niemand op.
Ik heb hem nu 3 jaar, pas 1 keer ingevet en hij ziet er nog als nieuw uit.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:19

haha ja ja prestige hoort ook in het rijtje thuis! zeker weten!

ik vind persoonlijk de hoofdstellen van lemetex van goede kwaliteit het enige wat ik er wel van vind en hem daarom in het rijtje redelijk heb geplaats is dat het leer wat stugger is dan de andere merken in het rijtje als je ze vergelijkt, vandaar dus. maar zeker wel goede kwaliteit!