Leren Jodhurps?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BellyBel

Leren Jodhurps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 13:09

Hallo,

Ik heb net nieuwe jodhurps van leer, en heb eerst altijd rubber gehad.. Nu las ik laats in een toppic, dat je nooit gelijk moet invetten bij een (nieuw) hoofdstel (was dan ook een toppic over een hoofdstel die knapte) omdat het gewoon niet kapot mag gaan, maar hoe zit dat eigenlijk bij jodhurps? In de winkel pas je al, en als je thuis bent dan invetten? Of na de 1e keer rijden? Wanneer doen jullie het eigenlijk?

Ik ben het vergeten te vragen aan de winkelier..

Groetjes

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:10

leer mag je geloof ik van laarzen zowiezo niet invetten ivm dat het te soepel wordt en dus naar beneden valt ipv om je been blijft. neem aan dat het met chaps hetzelfde zal zijn?
je kunt ze beter schoonmaken met een vochtig lapje en met schoensmeer behandelen. blijven ze supermooi van

BellyBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 14:34

Ja ik bedoel ook van dat leerspul voor schoenen.. En die chaps had ik al, en die zijn weer neit van leer.. dus tja.. Maar moet je dat er eerst opdoen voor je gaat rijden of niet?

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:53

Ik heb ze gewoon gelijk in het vet gezet, en ze doen het nog prima hoor.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:14

Verzorgende schoenpoets helpt het beste, dan blijft het leer ook langer mooi en gaat het niet snel scheuren

Villa

Re: Leren Jodhurps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:27

Ik had ze ook, maar deed er niks aan volgens mij is het niet echt heel hard nodig, alleen als je ze extra schoon & glimmend wilt hebben
In de ruiterwinkel hebben ze heel vaak allenmaal verschillende schoenen-spoets-spulletjes die allenmaal speciaal gemaakt zijn voor leren schoenen en larzen, die kan je volgens mij gewoon het beste nemen.

Vanillala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:38

Ik doe mijn leren schoenen ook altijd gelijk even een beetje invetten. Kan nooit kwaad. En volgens mij maakt het ook niet zoveel uit of je het voor of na de eerste keer gebruiken doet hoor. Ik snap niet precies wat je bedoeld met het kapot gaan.. Maar of je ze nou invet of niet, kapot horen ze echt niet te gaan dan.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:46

Bij mij raadden ze het aan om in te vetten met Rapide Leervet.