Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

. 

SpLaSh_ schreef:Waar ik nu eigelijk benieuwd naar ben, welke regels heb je nog meer tijdens het rijden met meerdere in de bak?
) gelijk aan het gewone hoefslag rijden en bij bijv. wijken of appuyementen heeft de hoefslag voorrang
)
Curly85 schreef:* Links heeft voorrang
* Zijgamgen voorrang
* Galop EN draf gaan voor stap (dus niet stappen op de hoefslag)
* opstijgen en afstijgen op de AC-lijn
* les heeft voorrang
* HOUDT REKENING MET ELKAAR!!!!!
Dit hangt allemaal naast de bak dus je kunt het altijd nalezen
lowara schreef:bij ons op de club is het met vrijrijden juist dat uitstappen en gewoon stappen WEL op de hoefslag blijft. heb al een paar keer een snauw gehad omdat ik dacht braaf op de 2de hoefslag in stap te rijden
verder geen idee, rechst heeft voorrang, maar tegen de tjd dat ik weer heb gedacht wie ook alweer rechtsom zit heb ik meestal al een frontale botsing, dus ik ga of braaf aan de kant ook al heb ik voorrang, of hoop dat de tegenpartij dit doet
en met springen moet iedereen op de rechterhand. ( dus met inspringen voor bv een oefenparkours)
erg irritant als je probeert in te rijden maar goed...

je hoeft dan wel jehand niet ui te steken maar als jij een wending wilt maken oid dan kijk je gewoon ff naast je of het wel kan. kleine moeite groot plezier
. 

Margreth schreef:Curly85 schreef:* Links heeft voorrang
* Zijgamgen voorrang
* Galop EN draf gaan voor stap (dus niet stappen op de hoefslag)
* opstijgen en afstijgen op de AC-lijn
* les heeft voorrang
* HOUDT REKENING MET ELKAAR!!!!!
Dit hangt allemaal naast de bak dus je kunt het altijd nalezen
aanvulling:
* als een aan het draven is en je komt achterop in galop, dan moet je binnendoor inhalen. Anders zou iemand in draf constant achterom moeten kijken of degene in galop al aankomt en steeds van de hoefslag afmoeten.
* figuren hebben geen voorrang.
* stappen op de tweede hoefslag
De regels kun je ook nalezen in het proeven-boekje als het goed is.