Hoefschoenen: ervaringen? toegestaan op wedstrijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LindavHilten

Hoefschoenen: ervaringen? toegestaan op wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 11:48

Hallo!
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het gebruik van hoefschoenen. Ik heb mijn paard nu zonder ijzers staan, maar in de zomer zou ik op wedstrijden op t gras graag wat meer grip hebben.
Het liefst zou ik geen ijzers willen gebruiken, aangezien deze er continu onder zitten, maar ik heb geen ervaring met hoefschoenen...

Dus wie heeft er ervaring mee? En wie weet op je er ook wedstrijden mee mag rijden?

bedankt!

groetjes Linda

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:29

Volgens mij mag je met hoefschoenen echt geen wedstrijden rijden. Met blote voeten heb je best aardig grip op het gras, mits het natuurlijk niet super nat is.

Only_Tom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:30

Bij springen wel geloof ik, dress weet ik niet

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:33

Op www.hoefschoenen.nl staat het volgende over het gebruik van hoefschoenen op wedstrijd:
www.hoefschoenen.nl schreef:
Zijn hoefschoenen toegestaan op wedstrijden?

Op endurance wedstrijden zijn hoefschoenen toegestaan.Op dressuurwedstrijden niet, de reden hiervoor is onbekend en moeilijk te achterhalen.

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:36

Ik wil ook graag hoefschoenen voor mijn paard, met name voor het mennen. Hoe neem ik de maat en waar kan ik ze het beste kopen?