Welke thermolaarzen het beste?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Welke thermolaarzen het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 21:28

Jaa zit er over te denken om toch maar thermolaarzen aan te schaffen. Heb nog steeds heel erg last van koude voeten (ondanks thermosokken), en aangezien mn laarzen lek zijn, en het nu winter is, worden mn voeten elke keer nat, en dus nog kouder

Maar welke thermolaarzen zijn het beste ? Ze moeten absoluut waterdicht en WARM zijn. En niet te breed, moet nog wel in mn beugels passen bij het paardrijden

Groetjes karin

BabbieB

Re: Welke thermolaarzen het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:51

Welke de beste zijn, weet ik niet, maar ik heb Mountain Horse Rimfrost Riders en daar ben ik best tevreden over.

Ze zijn warm, de voet is waterdicht en ze zitten goed/lekker. Je trekt ze supermakkelijk aan en uit en ik heb er nog geen koude voeten in gehaad.

Veeeeeel beter dan die vreselijke thermolaarzen met zo'n syntetisch bonte binnenkant waarvan het zooltje al na twee keer dragen eruit ligt en de voering van versleten is.

Minpuntje van de MH is wel dat dat lusje niet echt stevig vastgenaaid zit. Ik heb ze in december gekocht en nu al een opnieuw vast moeten laten zetten (a 2 euro gelukkig, dat scheelt weer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:01

Ik weet niet welke de best is, maar ik weet wel welke je niet moet kopen Die eenvoudige van Harry's Horse (vergelijkbaar met Mondoni van Divoza). De schacht is lekker warm, maar voor je voeten is het nog veels te koud, ik draag twee paar sokken, en dan kan ik net zo goed mijn schoenen en chaps aandoen... Ook vind ik deze laarzen te lomp, bij een bokkend paard, en ik dus mijn benen optrek, schieten ze door de beugels, op zich geen probleem. Maar door het lipje van de harde schoen zeg maar, haakt de laars zich achter de beugels vast, en dan krijg je ze niet zo eenvoudig meer los.

Onienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:04

ik heb thermolaarzen van BR, en ik ben er erg tevreden over, geen koude voeten met maar 1 paar sokken! ook geen last van wintervoeten!

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:06

Ga dit topic even volgen, ben ook van plan thermolaarzen ana te schaffen!!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:46

de rimfrost zijn het beste
de goedkopere zijn bijna allemaal gelijk
als je nog koude voeten krijgt in de goedkopere betekend dat dat je voeten (ook al ruik je ze niet ) zweten
zweten = nat
nat = koud

tip !! maandverbandje onderin , neem goed het vocht op en je behoud droge en warme voeten

voor diepe modder werken deze dingen niet de watervaste voet is niet zo hoog en idd zorg dat je brede beugels hebt en je goed op de bal vd voet rijd want anders zit die of vast door de breedte of door het lipje zoals boven omschreven

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:17

BBreedveld schreef:
Welke de beste zijn, weet ik niet, maar ik heb Mountain Horse Rimfrost Riders en daar ben ik best tevreden over.

Ze zijn warm, de voet is waterdicht en ze zitten goed/lekker. Je trekt ze supermakkelijk aan en uit en ik heb er nog geen koude voeten in gehaad.

Veeeeeel beter dan die vreselijke thermolaarzen met zo'n syntetisch bonte binnenkant waarvan het zooltje al na twee keer dragen eruit ligt en de voering van versleten is.

Minpuntje van de MH is wel dat dat lusje niet echt stevig vastgenaaid zit. Ik heb ze in december gekocht en nu al een opnieuw vast moeten laten zetten (a 2 euro gelukkig, dat scheelt weer)

ben het met je eens ik heb die laarzen van MH ook en ze zitten heerlijk ook bij mij ging er een lusje los misschien trekken wij te hard hahahaha
maar van de rest zijn ze heerlijk om te dragen en om mee te rijden.

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 01:39

Kalusha schreef:
ik heb thermolaarzen van BR, en ik ben er erg tevreden over, geen koude voeten met maar 1 paar sokken! ook geen last van wintervoeten!

wat zij zegt

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:01

ik heb de thermo laarzen van BR (net zoals Kalusha ) maar ben er ook tevreden over! heb ze nog niet zo heel lang (sinds de kerstvakantie ) maar ze bevallen wel goed! Ik heb nog geen last van koude/natte voeten gehad

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:33

Ik heb die van de divoza huismerk. Erg goed. Al heb ik er wel een extra zooltje in omdat de voering op de zool kroop. Maar verder goed en waterdicht !

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 11:41

als verkoopster in een ruitersportzaak, waar we verschillende soorten termolaarzen en schoenen verkopen.
ben ik van mening dat de ariat grasmere gewoon echt de beste zijn.
ze blijven het langste mooi, sterk, waterdicht en warm en ook nog mooi!
voor mij deze dus!

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:40

ik vind BR beter dan Dafna

BR staat ongeveer gelijk aan Mondoni & Harry's Horse.

Ik had BR's in de aanbieding, ee nvriending heeft HH's voor 60 eruo. die van Mondoni gaan wel sneller stuk (manegemeiden)

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:57

Ik ga ook voor de mountain horse, heb ze nu 3 jaar, maar zijn u ook wel behoorlijk kapot (zal wel door het afmesten komen ) Die zitten super, hebben een goede stevige 'schoen' en zijn super warm. Ik heb ze ook wel eens met mijn werk aangehad (in de winter toen ik er nog geen stallen mee had gedaan)

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 16:30

Bedankt voor alle reacties!

rowan17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:31

Ik heb deze;
Afbeelding
Zitten en rijden erg lekker vind ik en kan er in de winter ook niet meer zonder

JenniferJane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:13

Ik heb al 6 jaar thermolaarzen van BR. Het bont is al aardig plat en ze zijn nu wel lek maar heb er echt alles mee gedaan en ben er niet zuinig op geweest.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:31

Ik heb maar één paar gehad en dat waren die van Harry's Horse. Sterke afrader!! Ze waren heerlijk warm, maar reden niet fijn. Bovendien waren ze met vier compleet stuk, en dat heb ik van meer mensen gehoord.