wie heeft er ervaring met de star trekk zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jacomijn1

wie heeft er ervaring met de star trekk zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 20:17

Hoi,

Ik heb een paard met een moeilijke rug. Hoge schoft, weinig schouderbespiering door jarenlang met een te krap zadel te zijn bereden. (niet door mij hoor) En tot overmaat van ramp heeft ze uitstekende ruggewervels. Boomloos van Barefoot al geprobeerd maar die drukte op haar schoft. Nu een aangepaste kieffer maar dat is ook niet mijn ding. Daar word ze zo boos om de laatste tijd wanneer ze die ziet...
Wie heeft er ervaring met deze zadels (de star trekk) of tips voor een ander zadel.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:39

In de huiskamer is een topic over boomloos, daar zijn ook mensen met startrekk-ervaring.
Zelf kan ik je niet helpen.

opala

Re: wie heeft er ervaring met de star trekk zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:51

Ik rij met zo'n zadel en het bevalt uitstekend. De dikke en verstelbare panelen houden de ruggengraat goed vrij. Door de hoge schoft van je paard is het wel zaak de goede pommelmaat erbij te kopen, zodat deze ook vrij van druk blijft. De beste manier om te kijken of het wat voor je paard en jou is en meteen het goede te bestellen, is een testzadel aanvragen bij www.buitenzinnig.nl

Succes.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:19

Ik heb het testzadel van Buitenzinnig gehad en ben meer dan tevreden over de Startrekk.
Ik heb ook de Barefoot getest maar had ongeveer het zelfde probleem als bij jouw paard. Druk op de schoft en bij de schouders lag het ook niet goed, ik had wel de hoogste pommel erin maar dat mocht ook niet baten. Ook voelde ik de ruggengraat van mijn paard dwars door het zadel heen (maar ik ben nogal zwaar dus dat zal daarvan de reden zijn) en mijn paard ging na een paar rondjes steeds korter lopen en uiteindelijk in staking.
Met de Startrekk hebben we geen van deze problemen gehad, zadel ligt nooi op de rug, de panelen die je kan verzetten en ook in kan wisselen voor een andere dikte zijn een uitkomst! Ik heb de dikste panelen genomen omdat dit wel moet met mijn gewicht maar ook al was ik lichter had ik die nog gekozen, het geeft namelijk een geweldige ruggengraatvrijheid die ik tot nu toe alleen maar bij een boomzadel ben tegen gekomen, nog nooit bij een boomloos zadel (voor de slimpies opmerkingen gaan plaatsen, ja ik had er de juiste pad mét inlages onder, dat is een onderdeel van het zadel en bij de Startrekk gelukkig niet echt meer nodig)
Mijn paard was het helemaal met mij eens, hij liep als een trein met de Startrekk, ging alleen maar ruimer lopen en was duidelijk in zijn nopjes, geen gestaak en geen ellende.
Voor mij wordt het dus absoluut een Startrekk

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:27

Ik zal maar niet reageren hier

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:34

ken ze , mijn mening is net als buitenzinnig enigzins verkleurd

maar zijn echt goede zadels , mag ook wel voor dat geld
geen vergelijk iig met de goedkopere boomloos zadels

zou zeggen probeer t gewoon uit , en merk het zelf

de thorrowgood zou ook een optie zijn , hoge kamer hoog uitgesneden schoft iets flexibel licht

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:50

Misschien nog een Pfoenix van Heather Moffet??? Binnenkort nog meer types boomloos in mijn toko, maar de ST is hier het meest op zn plek

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:44

Ik heb er 2 want 2 ponies.

En daar ben ik ZEER zuinig op en alleen het beste is nog net niet goed genoeg.

Zegt dat genoeg?

Ik weet niet wat je wilt weten ,ik heb totoaal ander type paard, nl kort en zeer rond.
Het rijdt fantastisch, krijgt veel gevoel mee.
Het is niet zo´n plat vormloos boomloos ding. Het lijkt op een echt zadel en je hebt absoluut ruggegraat vrijheid.

De stap naar boomloos vond ik heel erg eng. Ik heb een jaar lopen twijfelen. Toch de stap gewaagd.
Ik ben nog niet op trektocht geweest , maar daarna zal ik verslag uitbrengen. Dat is voor mij een barometer of ze ECHT goed bevallen!
Als de rug dus nog heel is.....

Wat ik nog wel kan zeggen over je schoft probleem:
Zeker in combi met een enigszins stijf dekje, bij de Grandeur , of een HAF pad, heb je absoluut schoftvrijheid.
Of dat voldoende voor je paard is, kan ik niet beoordelen.

Ik zou gewoon een testzadel aanvragen.
Of als je bij me in de buurt woont , kom een keer kijken!