Wie heeft er slechte ervaringen met verzekering Bierum?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fabb

Wie heeft er slechte ervaringen met verzekering Bierum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 19:52

Een maand geleden ben ik met mijn paard naar paardenkliniek de Raaphorst in Wassenaar geweest, met koliek-achtige klachten en een dik been.

Mijn paard is daar behandeld en er is veel onderzoek gedaan. Hij bleek zand en wormen te hebben en er was iets mis met zijn kogelgewricht. Nu wil de verzekering niet betalen omdat hij wormen heeft en je moet 1x per jaar wormonderzoek laten doen. Dit hebben we in april laten doen en toen was mn paard wormvrij.

De verzekering zegt ook niet te willen betalen omdat de blessure aan het kootgewricht te maken heeft met een eerdere blessure aan de pezen. Dit heeft niets met elkaar te maken en bovendien zijn zijn pezen nu prima in orde. De verzekering zegt ook niet te willen betalen omdat we op eigen initiatief naar de kliniek zijn gegaan. Maar er staat in de statuten dat je in geval van spoed moet handelen in belang van het paard, en dat hebben we gedaan. Toen we bij de kliniek waren hebben we gebeld naar de verzekering, maar de persoon die de paardenzaken regelt was niet aanwezig en het zou doorgegeven worden dat we naar de kliniek zijn gegaan, maar dit is blijkbaar niet gebeurd.
Ook is deze persoon voor de rest slecht te bereiken zodat verder overleg zo goed als onmogelijk is. Er wordt ook slecht geluisterd naar ons verhaal. We hebben de uitslag van het wormonderzoek van april opgestuurd maar hier wordt niet op gereageerd.

Heeft iemand ook zulke ervaring met deze verzekering? Of hebben jullie misschien tips? Alvast bedankt!

Margee

Re: Wie heeft er slechte ervaringen met verzekering Bierum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:03

Ik zou alles keurig op papier zetten en indienen als een klacht.
Het zou mooi zijn als je bewijzen hebt van het versturen en een naam van diegene die de telefoon heeft aangenomen maar ik zou ze zeker nalatigheid verwijten. En geef niet te gauw op.....

Fabb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 18:25

Ik geef het zeker niet op.. Maar het is zo moeilijk om een discussie aan te gaan als er al nieteens geluisterd wordt naar wat je te vertellen hebt..

naomi_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:59

ik eens een conflict met bierum gehad, dat ging over het feit dat ik slecht voor mijn pony zou zijn omdat ik haar reed terwijl ze ooit een peesblessure gehad zou hebben, blessure al lang over, heeft nu preventief nog speciaal beslag....ze waren het er niet mee eens...mijn pony moest maar geheel uitgesloten worden van de sport...maw ik mocht van hun geen wedstrijden rijden. dr kon niet gediscusseerd worden over wat voor `n wedstrijden...ik ben er namelijk van overtuigd dat als je een dressuurproef rijdt dat toch op het minimale niveau is als wat je thuis rijdt...? springen kon ik me goed voorstellen....maar er werd heel onredelijk gedaan....heb mijn dierenarts een verklaring op laten stellen, hierin stond dat hij van mening was dat mijn pony volledig hersteld was van de blessure en hij er geen probleem in zag als het dier weer gewoon wedstrijden zou lopen. toen konden ze niets meer en werd de polis netjes aangepast.
ik ben daar nog wel verzekerd, maar zodra ze ook maar iets moeilijk doen zorg ik voor ondersteuning van de dierenarts...