Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Fitzroy schreef:Ik dacht dat de gemiddelde leeftijd van een KWPN'er slecht 7 jaar is.
Van pony's weet ik het niet zo goed, die zullen ongetwijfeld een stuk ouder worden.
Fitzroy schreef:Ik dacht dat de gemiddelde leeftijd van een KWPN'er slecht 7 jaar is.
Van pony's weet ik het niet zo goed, die zullen ongetwijfeld een stuk ouder worden.
Tegenwoordig zijn er zo ontzettend veel ziektes en blessures (mede door de fok en de sport) die niet meer te genezen zijn. (of waarbij de eigenaar er niets meer al wil doen.) Uiteraard dient een gezond paard jaren, en jaren ouder te worden, de cijfers zeggen helaas iets anders.
?)
MarchaL schreef:Fitzroy schreef:Ik dacht dat de gemiddelde leeftijd van een KWPN'er slecht 7 jaar is.
Dit heb ik inderdaad onlangs ook ergens gelezen. Voor de mensen die zeggen dat deze info niet klopt, realiseer je wel dat deze paarden vaak geen natuurlijke dood stervenTegenwoordig zijn er zo ontzettend veel ziektes en blessures (mede door de fok en de sport) die niet meer te genezen zijn. (of waarbij de eigenaar er niets meer al wil doen.) Uiteraard dient een gezond paard jaren, en jaren ouder te worden, de cijfers zeggen helaas iets anders.
Cassidy schreef:Levensverwachting aflezen aan de benen? Dat vind ik knap. Heel knap.
Er zijn zoveel dingen die een paard kan gaan mankeren, en waar hij eerder dood aan kan gaan dan aan die benen, dat ik de mening van degenen die roepen dat hij niet zo lang te leven heeft toch echt niet serieus ga nemen....