Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

t zit langs een weg dus kan die ook gelijk aan alles wennen alleen jammer genoeg staan er bij mij op stal alleen maar merrie's dus ken hem niet losgooien met een ander paard van stal zit gwoon bij een boer..
ik begon al aan mezelf te twijfelen
wat moet een maanden oude hengst in handen????? alles wat hij moet weten voor later leert hij in de groep. Voetjes geven, vast staan, mee lopen dat gebeurd ook in de opfok en dan door mensen die er verstand van hebben...... de stalhouder, hoefsmid, va...... dus nooit gekloot en geklungel. Leert het dier het allemaal in een keer goed.
Voetje geven, gebonden staan kan ze al een tijdje, ze is wel gewent aan tractoren ( haar wei is tussen de velden) en autos en vrachtwagens (naast haar wei zijn ze een huis aan het verbouwen), maar deze week ga ik de eerste keer een stukje straat op en af met haar, maar mijn moeder gaat mee met de pony, zodat ze niet al te gestresseerd is. Ik denk juist dat het goed is van ze al te laten wennen aan verkeer, met een paard van 3 jaar e 1 m 70 hoog is het toch echt niet gemakkelijk! Ik heb mijn veulen nu echt in de hand, als ze verschiet is ze makkelijker tegen te houden dan als ze 3 jaar is! Ik denk wel dat he beter is als je start met wandelen in een klein baantje met weinig verkeer.Het zou ook goed zijn moetst er een ander braaf paardje mee gaan, die gewent is aan verkeer. Gewoon effe een stukje op en omkeren, moet in het begin echt niet langer dan 5 minuten duren! Al die nieuwe dingen zijn emotioneel wel zwaar voor zo een kleintje, dus 5 minuten en dan lekker de wei in