hoe het ruiterbewijs verlengen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

hoe het ruiterbewijs verlengen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 16:19

hoi,, ik heb een vraag.

weet niet of het hier hoort , anders moet het maar ff getemt worden..
en weet ook niet of er hier al een topic over is..
ik had een vraag over t ruiterbewijs. 2 jaar geleden heb ik mijn ruiterbewijs gehaald. dus het moet binnenkort weer verlengt worden.. maar ik weet niet hoe ik dat moet doen .. ik heb ook op knhs.nl gekeken en daarop kon ik ook zo snel niks vinden. en heb ook al een mailtje gestuurd naar dat van het ruuiterbewijs ong. 2 weken geleden maar nog steeds niks terug.. ik weet dat het ruiterbewijs op de meeste plekken niet meer nodig is, maar het is toch het beste als je het verlengt, is voor de verzekering..
moet je gewoon je oude ruiterbewijs opsturen met een nieuwe foto erbij.. of???....
dus wie heeft er ervaring mee en wie weet hoee je het moet doen, en kan het mij vertellen?

ik hoop dat iemand kan helpen..

groetjes sharona

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:22

Je moet een acceptgiro versturen

De verlengdatum staat op kant nummer 2. je foto staat op kant nummer 1.

Geen foto erbij, gewoon de acceptgiro opsturen

(ik kreeg deze vanzelf ?)

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 16:30

hoe bedoel je met een acceptgiro hoe kom ik aan die acceptgiro.. ja snap t ff niet meer ..
maar mijn ruiterbewijs is in de wasmachine geweest perongeluk. dus je ziet mijn foto niet meer. wat moet ik dan doen?

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:31

Je krijgt van de KNHS vanzelf een acceptgiro toegestuurd als je ruiterbewijs bijna verlopen is. Je betaalt de acceptgiro en als de betaling binnen is, krijg je een nieuw deel 2. Je deel 1 moet je dus houden.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 16:33

ja, ik weet het al. was nog weer ff aan het kijken op die site van de knhs. en daar ben ik toch wat tegengekomen, altijd als ik het niet vindt, dan plaats ik wat, en even later kom ik het toch tegen.. maar nu weet ik hoe het moet.. dit stond er bij die site onder hoe een ruiterbewijs verlengen..

Verlengen Ruiter- of Koetsiersbewijs

Uw Ruiter- of Koetsiersbewijs is twee jaar geldig. Dit kunt u zien aan de geldigheidsdatum op het deel II. Ruim een maand voor het verstrijken van de geldigheidsdatum krijgt u normaliter van de KNHS een factuur voor de verlenging van € 30,00. Voor dit bedrag bent u weer 2 jaar verzekerd, lid van de Recreatiesportvereniging, krijgt u het blad Paard & Co. thuisgestuurd en draagt u bij aan de ontwikkeling en onderhoud van de ruiter- en menpaden in Nederland.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:48

Ik kreeg een acceptgiro thuis voo verlenging... en dat terwijl ik nieteens een ruiterbewijs heb

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 16:50

haha, raar..??