buitenbak te zwaar.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mememe

buitenbak te zwaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 09:28

hallo allemaal

alweer een vraagje aan deze kant(zoveel vragen stellen kan nooit goed voor ej zijn )
mijn probleem is dat de bak bij mijn verzorgpony al droog is maar de bak veelste zwaar(het is nog wel een beetje niet en maar op twee plaatsen sompig)
de hoefslag daar ehb ik al wat aan gedaan en die is nu ook goed te berijden maarja de voltes enzo dat wil mijn verzorgpony niet omdat het daar gewoon te zwaar voor haar loopt.
ik kan er ook geen snippers ofzo in gooien.

iemand tips of wat dan ook HELP ME!!!!!!

groetjes miranda

Nicky__

Re: buitenbak te zwaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:31

met sompig bedoel je zeker blubberachtig?
daar kan je niks aan doen, je moet gewoon even afwachen, vandaag schijnt bij mijn de zon, dus onze bak zal ook wel goed zijn!
mijn probleem was juist dat het zand ze los lag, ze zakte heel erg weg,
en nu maakt een draver kuilen in de bak
nouja, gewoon afwachten, en sucses met je pony!
xx

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 09:37

het is nog neit eens een paar centimeter een heel klein stukje maar daar heeft vroeger een grreppetlje gezeten maar van de hoefslag heb ik heel wat zand gehaald en in de hoeken neergelegd en nu is de hoefslag heel goed behalve de sompige stukken want dat is nog nat en neit blubber niet want in het midden zakt ze ook weg het is allemaal veel te diep denk ik denk dat er teveel zand ligt want in de zomer is de bak zo erg dat ej niet eens meer een hand voor ogen ziet:s hoop dat het probleem iets duidelijker is

Ranja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:51

mememe schreef:
het is nog neit eens een paar centimeter een heel klein stukje maar daar heeft vroeger een grreppetlje gezeten maar van de hoefslag heb ik heel wat zand gehaald en in de hoeken neergelegd en nu is de hoefslag heel goed behalve de sompige stukken want dat is nog nat en neit blubber niet want in het midden zakt ze ook weg het is allemaal veel te diep denk ik denk dat er teveel zand ligt want in de zomer is de bak zo erg dat ej niet eens meer een hand voor ogen ziet:s hoop dat het probleem iets duidelijker is

Ten eerste leestekens plaatsen zou de boel wat makkelijker te lezen maken, want ik snap er echt helemaal niks van. Die quote is 1 lange onleesbare zin zo.

In je eerste berichtje schreef je dat de bak droog maar zwaar is. Daarna heb je het erover dat de bak op sommige plekken nat is. Waar zit nu het probleem? Zwaar door de droogte of zwaar door de blub?

Wat is er nog niet eens een paar centimeter? Ik ga er vanuit dat je het hierover de diepte hebt? Een paar centimeter diep moet toch niet uitmaken voor je paard hoor, is alleen maar goed voor spieren te kweken. Een te harde of te zware bak is natuurlijk weer niet goed.

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 09:53

de bak is veel te diep.
want als ze er alleen in loopt kan het nog net maar ga je er in rijden dan zakt ze gewoon weg,als ze alleen loopt zakt ze ook al weg maar minder snel.
maarja ik kijk wel even wat ik doe.

RUBYWHITE

Re: buitenbak te zwaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:58

Ja het is idd wat wazig het verhaal...

Als je een droge maar zware bak hebt, kan stro ook helpen. Stro los verspreiden over de bak en door het rijden mengt het vanzelf met het zand. Maar dat zie je vaak mij een droge zware/mulle bak.

Onze bak werd de laatste tijd erg nat en bleef nat. Ook daardoor werd hij zwaar. We hebben de bak over de kop laten trekken, gesleept en sindsdien is hij zelfd met lange of veel regen snel droog en super te rijden.

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 20:13

@RUBYWHITE:sorry voor het wazige verhaal maar ik kan niet zo goed uitleggen,maar ik zal het proberen ik ben het nu aan het verspreiden zeg maar de hoefslag is alweer aardig bereidbaar. de rest is nog een beetje zwaar maar heb vandaag er toch in gereden aangezien het volgende week bar slecht weer zal worden neem ik het er nu maar van.