Body Protector: Wat vind jij ervan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Body Protector: Wat vind jij ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 01:01

Hey bokkers,

Wat vinden jullie van een body protector? Ik wil er een aanschaffen omdat ik er zelf wel en veilig gevoel bij krijg nu ik zelf een keer echt hard ben gevallen.

Voor degene die er een hebben: Hoe vind je het en wat denk je erover?

Voor degene die er geen een hebben: Waarom niet en wat vind je nou eigenlijk van een body protector?

Zou het echt schelen?

Bedankt voor jullie reactie!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 07:32

Ik vind een bodyprotector heel slim als je bijvoorbeeld heel veel springt of crosswedstrijden rijdt.
Ik rij gewoon recreatief en draag geen bodyprotector, vind het niet nodig.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 07:39

Ik draag mijn bp veel, het ding zit me ook niet in de weg en ik voel me een stuk veiliger

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 08:31

ik draag mijn bp op wedstrijden en op clubles. op prive les heb ik hem soms al niet meer aan en op springclinics ook niet. ik ben er wel een keertje mee gevallen op mijn rug... en ik heb er geen last van gehad. dus ik vond hem reuze handig. ook is mijn pony wel eens over me heen gegaan in een val. daar had ik alleen maar last van mijn knie en niet van mijn bovenlichaam waar mijn pony toch wel helemaal overheen gleed. dus ik vind hem handig.. maar zelfs in de winter zweet ik me dood. ik ben een zweter dus opzich zonder krijg ik het ook nog wel warm maar het laaat niet veel lucht door dus vaak krijg je wel een warme zweterige rug en BH

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 08:37

Ik heb een bodyprodector voor springen en crossen, maar dat doe ik de laatste tijd niet veel meer, dus heb ik hem ook bijna nooit meer aan
Ik vind het heel verstandig om met een bp te rijden. Het kan niet alles voorkomen, je kan natuurlijk altijd je been of je arm breken, maar hij beschermt wel voor een heel groot deel je romp, waar allemaal heel belangrijke organen zitten.
Ik heb het nooit echt heel erg heet met m'n bp aan. Tijdens het rijden merk ik er iig niks van.
Ik heb een air-o-wear Zippa

Rytm

Re: Body Protector: Wat vind jij ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:36

Met springen zijn ze verplicht bij ons. Ik vond het wel even wennen maar nu vind ik het niet zo in de weg zitten. Je moet er wel eentje hebben die goed past.

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:37

ik heb er geen, omdat ik het niet nodig vind, ik rij nl op een shetje, en alleen lang de weg, dus we zullen niet heel erg veel galloperen.
wel rij ik altijd met cap..........

AngelEye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:39

Ik heb er een aan op springtraining en als ik jonge paarden rijdt, gewoon als voorzorg.
Ik ben een keer tijdens crosstraining gevallen en had de bp om en had daarna geen enkele last van mijn rug, dus handig is het wel.
Het klopt idd dat het er zweterig is, vooral in de zomer is het erg.
Maar liever dat dan in een rolstoel.
Ik rijd ook meestal met cap, want hoe ouder je word hoe meer je begint na te denken over wat er kan gebeuren als je valt.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:41

Dat on-ding van me draag ik met springen. Maar om het nou lekker veilig en comfertabel te noemen... Het is wel de goede maat enzo, maar wat zit dat ding stijf!!! Ik buig ook niet lekker mee tijdens de sprong enzo. Ben ook een keer met dat ding gevallen, achteraf wel blij dat ik het omhad.
Met dressuur rij ik er dan weer niet mee.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:24

Ik vind het wel heel verstandig! Zeker voor het springen en SGW waarbij de valkans toch groter is. Maar daarbuiten vind ik het ook zeker geen slecht idee!
Bij het mennen zie je het ook steeds meer dat grooms BP's dragen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:26

Ik heb er ook 1.
Op iris draag ik hem nooit, maar als ik op een ander paard rij, dan gaat hij zeker om. En met dank aan de bodyprotector is mijn rug nog wel heel na een gigantische val! Het had anders kunnen aflopen zonder dat ding, dat weet ik zeker.

Ik heb nog een jong paardje staan en als ik die volgend jaar ga inrijden, nou dan gaat hij zeker om.
Veiligheid voor alles!!

La_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:29

ik heb een keer er een van mijn vriendin geleend, het zit in het begin een beetje onhandig maar het is wel veiliger dus ik ga er mischien ook een kopen.

manonutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:51

ik rijd er voornamelijk dressuur mee, maar een sprongetje lukt ook wel. Ik heb een jong paardje en vind dit toch wel veiliger. Ik vind het lekker warm in de winter, en ik heb er geen last van.
Denk dat ik hem van de zomer niet aandoe, te warm en dan zijn de paarden toch een stuk braver.
ik heb die van de www.horsemopolitan.nl

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:53

Ik heb er nog nooit eentje omgehad .. Ik denk dat het met springen wel veilig is, maar ik hoop niet dat het verplicht wordt in de dressuur

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:55

Ik vind het hartstikke verstandig om er een te dragen net zoals ik vind dat je altijd je cap op moet!!! Maar ja, da's mijn persoonlijke mening he. Ikzelf draag altijd een cap, zelfs als ik met rijden alleen stap in de bak met met oude merrie, je weet gewoon nooit wat je paard doet en als je eenmaal valt kun je toch een rotsmak maken. Waarom zou je je daar dan niet tevoren tegen beschermen als zo'n protector bestaat?! Maar volgens mij vinden veel mensen het gewoon niet stoer om met protector of cap te rijden ... nou daar heb ik lak aan! Liever mijn hoofd en rug nog heel dan in de kreukels liggen en ik weet niet hoe lang helemaal niet kunnen rijden ... Dus mijn advies: gewoon dragen als je zo'n ding hebt!

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:16

Ik wil er heel graag een, maar heb er geen.. Ik rijd alleen op manegelessen, en bij mijn verzorgpony's. Ik rijd altijd met cap! (durf zelfs niet zonder,, stel je voor dat je valt en hersenschudding o.i.d. krijgt en je weet ik veel hoelang niet kan rijden.. ) Maar goed.. vroeger reed ik op elke pony zonder bp (heb er dan ook geen, wel een is een keer aangehad,, en ik wil heel graag zo'n ding) en tja nu rijd ik zins mei op een haflinger die van die cross-trucjes heeft, en op de manege rijdt ik ook op zo'n soort ponytje (zo'n ponyd ie het bit vast klemt en zijn eigen zin gaat doen wat dus: door de bak/weiland/o.i.d crossen.. ) Ik probeer mijn ouders duidelijk te maken dat zo'n ding echt heel veilig is! Zeker als je kijkt dat ik straks 2 tinker's in ga rijden, en volgend jaar nog 2 paardjes (ras weet ik zo niet.. (verzorgpony's) zal ik ff aan de eigenaar na moeten vragen wat voor ras het is). Maar mijn vader zecht dan: Doe dan dat zeilding om (die is roze.. maar we hebben ook nog een blauwe als het goed is?) Die roze is voor kinder, en past mij precies hij is (als je hem vast hebt) Net zo stevig als op een bp maar of die je ook net zo goed beschermt? Ik weet het niet.. misschien wel omdat je met zeilen ook hard kan vallen.. (vooral op zo'n plankje) Maar goed, wil toch leiver zo'n bp, ga binnekort op de allerliefste pony met dat roze ding rijden, kijken hoe die zit als je aan het rijden etc. bent.. miss dat ik me ouders ooit nog kan overhalen.. (het mag niet omdat het vele te duur is,, maar ze willen wel dat ik zo voorzichtig mogelijk rijd (moet dan ook altijd met cap, en ik denk er niet over om zonder te gaan.. )

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:26

had ik er gister maar een.. sjeetje..

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:33

Ik heb er ook een, ik heb namelijk een jong en vreselijk enthousiast paardje Met springen vind ik hem idd erg handig
Ik ben er de allereerste paar dressuurwedstrijden ook mee gestart, altijd positief commentaar gehad, altijd 8-en voor verzorging Gaat dus prima Met dressuur heb ik hem niet meer om, met springen alleen op rare plekken waar ik niet helemaal zeker van hem ben

En idd, als je de juiste maat hebt voel je er amper wat van

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:35

Ik vind een bodyprotector echt heel veilig. Vooral voor jonge paarden, misschien dat ik er ook nog wel eentje ophaal

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:44

Op mijn eerste springwedstrijd heb ik ook een Bp van een vriendin gelend; wat zat dat vreselijk! Hij was dan ook net iets te lang aan de achterkant, dus beukte dat ding steeds tegen het zadel aan... Tijdens het indoorseizoen springen, hoefde ik er geen aan, maar als straks het buitenseizoen weer begint, moet ik er wel een hebben van de eigenaresse van de pony waar ik wedstrijden mee rijdt. Wel vindt ik het goed, en veilig, maar je zweet je idd. kapot in dat ding. Het was trouwens een van Kieffer...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:47

Niet alle bodyprotectors zitten verrot en zweten hoor. De duurdere zijn vaak een stuk comfortabeler, maar daar betaal je dan ook voor.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:50

mijn body protector was 150 euro ik heb hem nu voor het 3de seisoen. hij is van Imperial Riding BETA 3 maar hij is echt wel warm ondanks de luchtgaten

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:51

Ik rijd er niet mee,
vind het niet nodig,

Ik rijd meestal wel met cap

* Ook niet altijd hoor *

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:02

Wat is de gemiddelde prijs van zo'n bp dan? MIjn moeder zij 90,-

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:37

ik draag nu geen bodyprotector omdat ik nu op dit moment alleen dressuur rijd maar straks als ik ga springen doe ik wel een bodyprotector om dat is gewoon veiliger