Wat voor zadel voor shetje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Wat voor zadel voor shetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 22:27

Ik heb een shetlandmerrietje van ongeveer een meter. (misschien iets kleiner) We zijn bezig haar te beleren maar we hebben een zadelprobleempje.
Het meisje dat ermee wil komen rijden is 10 jaar en dus niet meer superklein, op een shetlandzadeltje zou ze dus niet passen. Gewone zadeltjes zijn dan weer te groot voor de pony. We hebben al eens een pad geprobeerd maar deze was te groot (de singel was veel te lang, zelfs nadat we het hadden laten verkleinen en omdat het een speciale singel was konden we hem ook niet veranderen) Ze is nogal slank gebouwd voor een shet.

Dit weekend ga ik weer naar de winkel, maar wat kan ik nu het beste kopen? (ook niet te duur hé)
Zijn er speciale zadels voor kleine shetjes met ruiters met een iets dikkere kont?
En met wat voor zadel rijden de iets grotere ruiters met een shet hier op bokt?

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:52

ik rijdt heel af en toe nog zelf op mijn shet met een pannekoek zadel. als je eventueel een borsttuig eromdoet schuift hij niet zo erg. er rijden een kindje van 10 op, een van 8 en een meisje van 5 stapt er wel eens mee. bij divoza koste hij nieuw rond de 80 euro.

liberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:16

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:40

Voor zo'n grote maat zijn er zat zadeltjes. Mijn pony is 84 cm en ik heb er een 10 inch Bello opliggen een dressuurzadeltje. Er zijn ook redelijk wat merken 12 inch daar moet ze nog wel in passen en vaak passen die grote maar shetlanders ook nog wel een 14 inch of een 15 inch en dat zijn al gewone zadels.

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:06

Misschien een Thorowgood Maxam?