stubben of Passier hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

stubben of Passier hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 21:24

Welke hoofdstellen vinden jullie beter? Stubben of Passier.
Zit er veel verschil in kwaliteit tussen deze 2 merken (wel een enorm prijsverschil, eigenlijk zijn beide boven mijn budget).
Blijven de hoofdstellen van deze merken lang mooi?

Ritmisch

Re: stubben of Passier hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:27

Ik heb met kerst de Passier Gemini gekregen en dat bevalt me super. Het is een heel mooi hoofdstel en voor Passier begrippen erg prijsgunstig.. (op piafferuitersport.nl staat ie afgebeeld met prijs erbij en daar staan nog meer aanbiedingen van Passier hoofdstellen)

Imker

Re: stubben of Passier hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:39

Döbert , dat vind ik echt een fijne en goede prijs/kwaliteitverhouding.
Sorry dat het geen Stubben of Passier is, maar ik ga (na vanalles al uitgeprobeerd te hebben) toch voor Döbert.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 21:41

Mag ook hoor Imker. Ik wil namelijk voor mijn paard (als ik weer geld heb) toch echt een keer een mooi bruin hoofdstel hebben, bij voorkeur met koperkleurige gespen. En van Passier heb ik een mooie gezien, maar ook van stubben.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:14

welk stubben hoofdstel heb je bij (ik neem aan kootstra?) ik handen gehad?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:31

Ik ga ook voor Döbert, en als ik toch moest kiezen voor Passier (mits niet rondgenaaid). Ik vind de neusriemen van Stübben hoofdstellen niet mooi

Edit: bij deze merken hoef je je om de kwaliteit niet druk te maken. Wat vind je mooi en wat heb je er voor over, meer niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:35

Ik heb ook een passier, weet het model niet, maar hij was tussen de 300 en 400 euro. Heeft een erg dikke neusriem. IK heb hem nu bijna 3 jaar, en hij ziet er nog als nieuw uit. Heel zacht!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:35

Passier gemini kost nagenoeg evenveel als Stubben, zo'n €150,-
Tsja, ligt er maar aan wat je mooi vindt, persoonlijk ben ik een rasechte Stubben-fan, en kies ik dus voor de Stubben (wel een zo smal mogelijke ) Qua kwaliteit vind ik ze vergelijkbaar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:45

Ik heb ze beide gehad, Stubben en Passier, maar ik geef de voorkeur aan stubben. Ik vond passier wat hard (kartonachtig)leer, en de randjes zagen er wat 'rafelig' uit, ik had zo'n rondgenaaid hoofdstel van passier. Nee, stubben is ook mijn favoriet, mooi glad leer, heel netjes afgewerkt, superkwaliteit!

ThinkTwice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:09

Ik geef de voorkeur aan Stubben hoofdstellen, omdat ik de kwaliteit van het leer iets beter vindt, ze zien er ook beter afgewerkt uit, vind ik. De kwaliteit van Passier vind ik ietsje minder, wat slordiger, zeg maar.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 17:50

Ik heb de Stubben 1700 in handen gehad. Een bruine, met hele mooie witte stiksels, dun leer, heel mooi. Maar boven mijn budget helaas. Een zadel compleet met beugels e.d. is mij eerst even duur genoeg.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:30

Zeker Stubben!
Ik heb ze ook allebei dagelijk in handen en vind Stubben toch het fijnst. De teugels al, die zijn zooo zacht en soepel!
Passier is ook wel fijn, maar ben ook een rasechte Stubben fan

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:32

Alina schreef:
Passier gemini kost nagenoeg evenveel als Stubben, zo'n €150,-
Tsja, ligt er maar aan wat je mooi vindt, persoonlijk ben ik een rasechte Stubben-fan, en kies ik dus voor de Stubben (wel een zo smal mogelijke ) Qua kwaliteit vind ik ze vergelijkbaar

Tuurlijk gaat Alina voor Stubben
Sorry offtopic Ik wete gene antwoord op je vraag... zijn beiden ver buiten mijn budget

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:28

ik heb met beide merken goede ervaringen, hoofstellen gaan al 24 jaar mee, worden bijna niet gevet en zijn nog zo soepel als iets. ook hebben ze een mooie pasvorm

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:06

ik ga voor de stubben, vind ik erg goed mooi leer (prijs is wel minder maar je krijgt er wel waard voor)

Susan1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:10

Ik heb ze allebei, 'n Passier met aansnoerneusriem, zit erg mooi (zie profiel, eerste foto) en ook 'n Stubben, zo eentje die iedereen heeft vind ze ook allebei heel fijn in gebruik

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:14

Passier.. maar die zijn erg duur, ik ben zelf nu aan het rondkijken voor allerlei stang en trens hoofdstellen maar ik kom bij het merk Döbert uit die vind ik erg mooi en kwalitatief lijkt me die goed en is niet zow onwijs duur als passier. Maar stubben moet je van houden is een apart soort hoofdstel.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:15

Susan1986 schreef:
Ik heb ze allebei, 'n Passier met aansnoerneusriem, zit erg mooi (zie profiel, eerste foto) en ook 'n Stubben, zo eentje die iedereen heeft vind ze ook allebei heel fijn in gebruik

Zo eentje die iedereen heeft ? Ik heb geen stubben hoor