Hij stond met een ander shetlandveulen op een stukje gras(modder) van 5 bij 10. Nu staat hij alleen omdat dat andere veulen ergens op de wei is gezet.
Ik wil haar graag een paar keer helpen zodat ze wat vooruit kan met hem. Dus gewoon netjes meelopen zonder haar voorbij te denderen, te steigeren, te bokken of te bijten.
Verder teren ze zijn hoefjes 3 x per week omdat die zacht zijn van het in de modder staan> Ik heb geen ervaring met teren, maar het lijkt me nogal vaak en dan ga ik er nog van uit dat hij geen rotstraal ofzo heeft wat ze hiermee dus afsluiten.
Ouders weten niets van paarden
maar willen wel graag het beste voor hem. Wanneer mag je een shetlandhengst castreren?
En nog een laatste vraag, hij heeft een schuilstal. Wat is daar de beste bodem voor?
Dus samenvattend, graag advies over:
opvoeden
wanneer castreren
bodembedekking
hoefjes
*
dus dat moet ook nog gaan he
In het begin was het ook echt een klier. Ik begon om hem te laten castreren op 1,5 jarige leeftijd. Daarna werd die al een stuk rustiger en ging ik hem zeg maar goed opvoeden. Met hem wandelen en als ie dus braaf was hem belonen en als die naar mij ging happen een pets verkopen. Als je die van mij genoeg aandacht gaf ging die zich niet vervelen en gedroeg die zich dus ook. Zo werd het een net Shetland ruintje maar met veel verdriet is die nu al een jaar dood
Dus jij bent niet de eenige die daar met te maken heeft.