Bak vraagje.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Bak vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 20:08

Hallo,

Ik sta op een boerderijtje met mijn paardje met alleen een wei eraan en een stalling. nu wil ik graag af en toe ook wat dressuren en springen. dus niet alleen buitenrijden.
Nu wil ik een stuk waar ik altijd rijdt boven in de wei af zetten met van dat rood/witte lint en dan daar altijd in rijden.
Als je er vaker in rijdt wordt het dan helemaal omgeploegd ?. Kan ik er dan nog gewoon in rijden. We kunnen geen bak gaan aanleggen want het is natuurlijk niet onze wei.

Dat het helemaal omgeploegd wordt snap ik natuurlijk he, maar krijg je dan gewoon als het niet te erg regent een stuk zonder gras zeg maar :p . weet niet hoe ik het moet uitleggen.

We kunnen heel eventueel de 'bak' slepen met een kleine sleep met de shetlander.

m.v.g jennifer

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:10

Als je alleen rijd als de bodem goed is word deze niet omgeploegd. je krijgt alleen een spoor van waar de paarden hebben gelopen. als het nat is ploeg je er wel doorheen, dan is de weideeigenaar niet echt blij denk ik. maar dat zou inderdaad kunnen als je rekening houd met moeder natuur

loveSaros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:11

Als je geen echte bak hebt, zou ik niet een vast stukje afzetten in het weiland. Omdat je wei er helemaal aan gaat, en ik niet denk dat je het goed kunt slepen. Als ik jou was, zou ik gewoon in de wei rijden, maar steeds op een verschillende plaats (waar de grond wel gelijk is). Zo gaat de wei, denk ik, niet kapot, maar kan je wel rijden.

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 20:17

dat is het juist. er is maar een stukje weide waar we echt goed kunnen rijden :p

@mariska1989 : de wei maakt niet uit. die is op de meeste plaatsten toch al omgeploegd aangezien er de hele dag paarden op zitten te rennen :p . het ligt wel hogerop en ik heb het idee dat het water snel zakt daar. laatst toen het 2 dagen de hele tijd regende als een gek heb ik de dag erna gereden en wat gesprongen en je zag wel afdrukken waar ik gereden had een beetje maar niet heel erg. Dat de wei om geploegd word maakt oko niet zo uit aangezien hij binnekort toch omgeploegd moet voor het gras.

en ze rijden er met tractors en al doorheen :p

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 21:42

*schopje

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:48

Ik heb een afgezette bak in mijn land en er word gereden met 4 ponys, je ziet de hoefslag en ik heb zelfs al eens zand op de hoefslag laten gooien (wit zand) maar na 2 jaar is dat witte zand verdwenen en in de zomer is mijn hoefslag ook helemaal weg,...dan heb ik weer gewoon gras.

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 22:00

MAar kun je er wel een beetje in rijden zo af en toe ? ik snap dat als het echt heel erg heeft geregend je natuurlijk geen kleinere volte ofzo kunt gaan galoperen maar goed

het gaat hier trouwens om 1 pony, naderhand misschien 2 en dan 3 x in de week hooguit.

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:15

Bij mij ligt dat stukje wei redelijk hoog en is altijd heel droog.....ook al heeft het flink geregent dan staat er nog geen water.
Galoperen doe ik niet, maar draven dat kan makkelijk.

jacqueline

Re: Bak vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:17

In mijn profiel heb ik de 1e 3 foto staan ....daar rijd ik in mijn "bak"...ik zie dat de hoefslag wel nog wat zichtbaar is maar dat komt nog door het overgebleven witte zand.

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 22:54

ja bij ons de wei ligt ook erg hoog tegenover de rest. er liggen geen plassen ofzo als het een aantal dagen heeft gereden. en hij ligt het er in de zomer bij dan ?.

* kijkt even in profiel.