Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
in het voor jaar en het naarjaar is voldoende. tenminste dat is mij vertelt. bij ons op stal wordt 4 keer per jaar ontwormt..
in het naarjaar krijgen ze een uitgebreide spuit die ook is tegen de lintwormen...van 1000 kg.

vlasta schreef:Ik zou wel gewoon ontwormen.
Het heeft alleen geen zin om appart te ontwormen als ze bij elkaar buiten lopen.
Maar anders maakt het niks uit hoor of je met z'n allen doet of alleen.
Wij doen het in het voor en najaar equest en de rest van het jaar een 8 weekse spuit..
vivanes schreef:Het heeft inderdaad niet veel zin in je eentje te ontwormen. Maar de paarden moeten het hele jaar door ontwormd worden. Ik ontworm 's winters eens in de 8 weken, dan in het voorjaar eens in de 7 weken, in de zomer eens in de 6 weken en dan bouw ik weer af.
@ shrOnatje: Als je twee keer per jaar ontwormd kan je het net zo goed laten. Dit heeft totaal geen zin.
vivanes schreef:Het heeft inderdaad niet veel zin in je eentje te ontwormen. Maar de paarden moeten het hele jaar door ontwormd worden. Ik ontworm 's winters eens in de 8 weken, dan in het voorjaar eens in de 7 weken, in de zomer eens in de 6 weken en dan bouw ik weer af.
@ shrOnatje: Als je twee keer per jaar ontwormd kan je het net zo goed laten. Dit heeft totaal geen zin.
..nog nooit wat gebeurd..