ik zou me er ook niet gelijk druk om maken hoor. Zie soms paarden in weides liggen waarvan ik zeker ben dat ze dood zijn. In zulke rare houdingen, maar zie ze ook weer gewoon op staan, dus niets aan de hand.
Mijn paarden liggen te pas en te onpas. Buiten in de modder, op stal, op zand, waar dan ook... zijn gewoon muiwammessen...
Denk dat als de grond niet te koud is het paard gewoon even lekker ligt te genieten. Vooral als ze met meerder in 1 weide staan dan hebben paarden al heel snel het gevoel dat ze veilig zijn en sommige paarden liggen nou eenmaal erg graag. Dus als ze gewoon ook lekker loopt in de weide behalve dat ze ligt, als ze gewoon eet, gewoon contact heeft met de rest van de paarden, niet zweet en normaal drinkt dan zou ik me echt geen zorgen maken. Een paard dat gewoon rustig ligt is vaak niets. Zodra ze naar haar buik gaat trappen of gewoon onrustig gaat doen dan zou ik eens verder kijken, maar zoals jij het verteld denk ik dat je gewoon met een ontspannen paard temaken hebt dat even lekker een dutje aan het doen is... Bel altijd eerst even de eigenaar voordat je een dierenarts belt aangezien de DA kosten weer op de eigenaar terecht komen. Alleen in uiterste noodgevallen zou ik eerst DA bellen en dan eigenaar.