Welk zadel is geschikt voor lange benen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lina

Welk zadel is geschikt voor lange benen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 13:41

Heey ,,

Ik ben 14 jaar (1.80) en ik heb al 2 jaar een wintec VZ zadel van 16,5 inch.
Mijn kont past er nog steeds prima in (kheb namelijk niet zoveel spek op m'n kont )
Maar mijn benen passen er niet meer op.
Mijn knieen komen bijna onder de kniewrongen/zweetbladen uit waardoor ik weinig steun heb, en m'n benen door het rond slingeren.
Ik dacht dat ik het beste en zadel met dikke kniewrongen en lange zweetbladen kan hebben en 't liefst een diepe zit.
Ik wil niet zo'n mega duur merk zoals kieffer ofzo..
Het moet een VZ zadel zijn (mag dressuurgericht)
Ik de divoza zag ik Rossner zadels staan,, dat leek mij ook wel wat maar heeft iemand en beter ID welke zadel ik het best kan kopen??? of rijd iemand zelf op een rossner zadeL??

xxxxxxxxxx

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:20

Oef dat is lastig. Ik heb het zelf ook (ben ook 1.80) maar ik heb een zadel van Ainsley, maar ja dat is dus zo duur. Misschien kun je een mailtje sturen naar een zadelmaker, die weet vast wel wat.

Phrono

Re: Welk zadel is geschikt voor lange benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:42

Ik zou sowieso een inchmaat groter kopen. Hier kun je je benen net wat beter ik kwijt denk ik. Een jongen bij mij op stal is ook heel lang, hij heeft een daaleman zadel geloof ik, maar dat is weer boven jouw budget. Ik zou gewoon langs een ruitershop gaan en wat zadels proberen. Rossner heb ik geen ervaring mee, maar er loopt wel een topic hier op VMR geloof ik.

Edit; Hier de link van dat topic viewtopic.php?f=13&t=474520&st=0&sk=t&sd=a

BJuwel

Re: Welk zadel is geschikt voor lange benen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:48

Ik heb zelf ook lange benen en heb een dressuurzadel van Euroriding, diamant. Ik weet niet of ze ook VZ zadels hebben met lange bladen, mss wel tweede hands. (kijk eens bij het drunens ruiterhuis)

Een inch maat groter zou ik voorzichtig mee zijn want dan kan je ook erg gaan zitten schuiven.