Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Waratje schreef:De jog (correct uitgevoerd) is niets anders dan een verzamelde draf. Wel heel comfortabel inderdaad.
Anouar15 schreef:Ik heb een arabier. Zou hij er aanleg voor kunnen hebben en hoe herken je dat?
Als ik met hem buiten rij en ik laat hem heel hard draven gaat hij altijd een beetje raar lopen. Moeilijk uit te leggen, maar je kan dat niet meer lichtijden en niet doorzitten, eigelijk alleen een beetje gaan staan. Hij strekt z'n neus dan ook helemaal naar voren. Kan dat een soort telgang zijn?
Anouar15 schreef:Ik heb een arabier. Zou hij er aanleg voor kunnen hebben en hoe herken je dat?
Als ik met hem buiten rij en ik laat hem heel hard draven gaat hij altijd een beetje raar lopen. Moeilijk uit te leggen, maar je kan dat niet meer lichtijden en niet doorzitten, eigelijk alleen een beetje gaan staan. Hij strekt z'n neus dan ook helemaal naar voren. Kan dat een soort telgang zijn?
Anouar15 schreef:Maar ik heb nog nooit een echte telgang gevoeld, dus dat is dan ook moeilijk voelen bij mijn paard
Citaat:Aanleg voor tolt/telgang merk je als je je paard vanuit stap opfokt maar niet direct laat aandraven. Dan krijg je wat rare pasjes voor hij in draf zit.