Ik ga komend seizoen endurance starten. Ik heb twee keer kennismakingsklasse gereden. Alleen bij de keuring wil Anouar niet echt meewerken, vooral bij het voorbrengen. Ik moest steeds overnieuw omdat hij liep te sloffen, of ik moest hem zowat meesleuren, dan kunnen ze natuurlijk niet zien hoe hij loopt. Het is gewoon luiigheid van hem want tijdens het rijden loopt hij wel lekker door.
Maar hoe kan ik hem het beste leren dat hij een beetje actief heen en weer moet draven?
Hahahaha, dat zou wel een mooi zicht zijn! Maar mag je bij zo'n keuring niet iemand erachter laten lopen met een zweepje of blikje met rammelende dingetjes?
thuis oefenen, (voor zover dat wil...) maar als je links van je paard loopt hou je in je rechter (en anders andersom...) hand een zweepje (wel een wat langere niet een springzweepje..) en dan als je naast je paard loopt kun je als hij/zij niet wil lopen zo een tikje achterlangs geven zonder zegmaar te hoeven draaien ofzo.. je tikt dan als het ware het zelfde als dat je op het paard zou zitten..