Slecht voor de pezen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MariskaFally

Slecht voor de pezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 09:32

heey waar mijn pony stat is een bak wat een en al blubberzooi is en heel moeilijk te berijden is iemand zei dat dit slecht voor de pezen is maar is dat ook zo ik rij best vaak in deze bak en zie dat me paard er wel wat moeite mee heeft.. kan in misschien beter op het weiland gaan rijden? daar is hij wel een stuk drukker en wil niet echt luisteren maar de bak is al vanaf dat ik er sta is nu ongeveer 2 a 3 maanden helemaal zeiknat.. en wat zou je der eventueel aan kunnen doen om dat water weg te krijgen.. er zit een leem laag onder de bak en dit houd het water tegen gelukkig komt er begin zomer een nieuwe bak waar hopelijk de grond helemaal uitgegraven word.. want steeds is alles onder de modder pony goor spullen goor enzovoort

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:34

Zolang het zo nat is zou ik me beperken tot buitenritjes. Het is inderdaad niet zo best om flink te gaan rijden in een echt zware bak.

ImkeTarek

Re: Slecht voor de pezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:35

het is best belastend voor de pezen ja... het is net als wij door een dikke laag modder lopen waarin je schoenen de hele tijd blijven hangen... daar krijg je onwijze spierpijn van!!
misschien toch in de wei gaan rijden, is gelijk een goede oefening, haar/hem daar naar die ontspanning enzo zien te rijden.

LTBLDS

Re: Slecht voor de pezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:38

hey ik weet wel dat als je de pezen(spieren) van je paard niet goed getraind zijn dat je je snel kan overbelasten. pezen zijn minder snel overbelast, maar je moet voorzichtig zijn.
ik denk ook dat het er aan ligt wat je doet in die bak.. en misschien is het beter om anders aftewisselen en misschien als je intensief traint toch in de wei gaan rijden, maar is de wei nu ook geen modderbad dan? bij mij namelijk wel is door de paarden helemaal kappot getrapt.

mvg

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 09:43

ze hebben 2 weides de ene is kapot getrapt maar hier staan ze dus in de ander is mooi vlak en geen modder enzovoort hier had de andere pony tot eind zomer ingestaan daarna niet meer in de bak rij ik voornamelijk dressuur en heb laatst gesprongen maar het is voor hem best zwaar ik zelf kan er niet goed in lopen want dan zit ik snel vast en soms onder het rijden merk j ook dat de pony ook vast zit hij wil namelijk de bak ook niet graag in (moet hem helemaal meesleuren) ik ga denk ik maar op de wei rijden en buitenritjes maken..