MarijeR, mag ik zo vrij zijn om te vragen wat het prijsverschil is tussen levering in big bag en in zakgoed?
Ik vraag dit even uit nieuwsgierigheid 
In de tijd dat ik nog bij een fabrikant van diervoer (ook paardenvoer) werkte, was dit prijsverschil ca. 10 gulden per 100 kg.
Ik ben benieuwd hoe die verhouding nu ongeveer ligt.
Een bigbag is een prima oplossing als je geen mogelijkheid hebt om bulk (los gestort / in silo) te herbergen.
De verpakkingskosten bespaar je sowieso.
Daar staat tegenover dat het voor sommige gebruikers lastig is om een geschikte plaats te vinden voor zo'n groot 'obstakel', ook omdat het moeilijk verplaatst kan worden.
Een pallet met zakgoed kun je in geval van nood nog even afstapelen en verzetten, zonder heftruck/pompwagen wordt dat bij een big bag een stuk lastiger.
Dat is zo'n praktisch iets waar je zeker even rekening mee moet houden 
Om je prijsberekening reeel te houden, moet je echt uit gaat van het werkelijke gewicht (dus altijd per kg. blijven rekenen).
Big bags zijn in de meeste gevallen wat verschillend van gewicht.
Dit komt omdat ze in de fabriek rechtstreeks afgetapt worden uit de silo en het er maar net aan ligt wanneer de meneer (of mevrouw
) van de bediening van de silo de tap dichtdraait.
Het afvullen van zakgoed gaat tegenwoordig automatisch, daarbij kun je gewoon per gewicht blijven rekenen (meestal 20 of 25 kg. per zak) en er vanuit gaan dat dit ook klopt