pony poept tegen de muur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

pony poept tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 20:08

Zijn er mensen die ervaring hebben met paarden of pony's die tegen de muur poepen?
mijn pony gaat echt helemaal met zijn kont tegen de muur staan met gevolg dat altijd zijn billen en staart onder de mest zitten om over de stal nog maar te zwijgen, die ziet er helemaal niet uit.
Ik heb het al geprobeerd met een stroomdraadje in de stal, maar toen durfde hij de stal niet meer in.
Ben benieuwd of jullie een oplossing weten.

Esgaroth

Re: pony poept tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:10

darwin schreef:
Ik heb het al geprobeerd met een stroomdraadje in de stal, maar toen durfde hij de stal niet meer in.

Nee, gek he! Je kunt misschien proberen zijn staart te bandageren, maar alleen als ie IN de stal staart. Scheelt alweer poep aan zijn staart...

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:27

hihi, snap dat nooit, pony op de manege doet et ook. Lijkt me dat je een erg koude kont van krijgt.. Naja. Wat ik op verschillende manege's zie is dat ze daar op die plek tegeltjes hebben, is makkelijker schoon te houden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:31

Majo schreef:
darwin schreef:

Nee, gek he! Je kunt misschien proberen zijn staart te bandageren, maar alleen als ie IN de stal staart. Scheelt alweer poep aan zijn staart...

Staart sterft af als je de bandage er lang in hebt zitten, niet doen dus! En ik vind het wel gek dat hij zijn stal niet meer in durft met stroomdraadje, wij hebben er ook achter stroom staan die geen problemen daarmee hebben.

Helaas heb ik zo ook de oplossing voor je probleem niet.

Vanillala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:09

Een oude verzorgpony van mij deed het ook. Ik heb echt geen idee waarom, en wat je er tegen kan doen weet ik ook niet. Ik vraag me wel af waarom ze dat doen. Om ons te pesten?

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:13

Zo 1 hebben wij er ook op stal staan, maja als zij dat fijn vind lekker laten poepen

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:55

Onze tuiger merrie doet het ook. Lekker makkelijk met mesten. Alles ligt op 1 hoop. Demuur moet je 1x per jaar effe schoonmaken en opnieuw witten. Gelukkig laat zij haar staart en billen wel schoon.

Makkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 00:04

Je kunt langs de bewuste muur iets op de grond leggen waardoor de pony met zijn billen de muur niet meer kan raken.
Onze pony besmeurde de muur vroeger ook, maar heeft dit volledig afgeleerd. Wij gebruikten bijvoorbeeld een stevige houten balk. Nu gaat het al jaren goed zonder balk en zonder bruine stippen op de muur!
Succes!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 07:52

Een tijd lang alle poep op 1 plek leggen. Dan gaat hij daar waarschijnlijk na verloop van tijd poepen!

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 08:18

Mijn vorige pony deed het ook. Altijd op dezelfde plek en ze zorgde wel dat ze zelf niet vies werd, had er dus ook geen problemen mee, af en toe een keer de mest van de muur afsteken..

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 08:53

Wat sneu voor jou nou toch he...jij maar poetsen

Die van ons doen het op 1 plek (gelukkig) maar de kleinste is ook weleens zo dapper om OP het muurtje te poepen

Ik heb geen oplossing voor je....succes met poetsen

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:29

Hoe groot is de stal?

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:43

Mijn shetlandpony doet het ook maar gewoon omdat hij het lekker vind om te gelijk zijn kont te schuren en te poepen.
Je kan er gewoon niks aan doen!
Miscien vind je pony het wel geowoon fijn om zijn kont te schuren!

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 10:45

Mijn paardje deed het ook toen er tussen de stal van hem en zijn buurman spijlen zaten. Op die manier bakent hij zijn territorium af.
Nu staat hij op een stal waar geen spijlen, maar een schot tussen 2 boxen zit, en nu is het over.
Het is gedrag wat je vaak bij hengsten en ruinen ziet.

Carola_de_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:13

Je hebt kans dat de moeder van je paard het ook deed en dat ie dat gewoon nadoet. Mijn paard doet het ook en die heeft het gewoon van haar moeder afgekeken. Alle veulens van die merrie doen het. En zo erg is het toch niet. Inderdaad goed poetsen en af toe de muur schoonmaken.

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:03

jiehaaa schreef:
Mijn paardje deed het ook toen er tussen de stal van hem en zijn buurman spijlen zaten. Op die manier bakent hij zijn territorium af.
Nu staat hij op een stal waar geen spijlen, maar een schot tussen 2 boxen zit, en nu is het over.
Het is gedrag wat je vaak bij hengsten en ruinen ziet.

Nog wel even mezelf aanvullen:
Spijlen tussen de boxen zijn overigens te verkiezen ipv een dichte wand, ivm het contact met andere paarden. Dan maar af en toe flink schrobben!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:23

mijn shet doet het af en toe ook, ach lekker laten poepen, maar zijn staart komt er ook niet onder te zitten...

Maar zou het niet met een stroom draadje oplossen. Een stal is daar gewoon niet ruim genoeg voor, als ie zich verstapt en tegen de muur aan komt stata ie onder stroom, logisch dat ie zijn stal niet meer in durft