stalling,weide hoe ziet dat er bij jullie uit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bliksempie

stalling,weide hoe ziet dat er bij jullie uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 19:54

Ilja1990 en ik hebben bedacht misschien is het leuk om zo'n topic te openen.

Hoe ziet jullie stalling,weide eruit??

Bij mijn eigen pony hebben ze geen stal als wij erzijn staan ze in de koeienstal of schapenstal de weiland is bij ons erg afgetrapt bij het hek maar verder een beetje gras de pony's krijgen stro voor de avond
foto's komen eraan

ik hoop dat het topic goed staat en/of al bestaat

groetjes Ilja en jeanine

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:12

Uhm.. bij ons zijn er ongeveer 60 boxen in verschillende schuren. De weilanden liggen achter de drafbaan de paddocks voor en in het midden van de drafbaan lekker duidelijk he

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:19

Wij hebben een gebouw van ongeveer 7 x 15 meter met twee boxen van 3x4 meter. Een kast met ehbo enz. Ook staan er een paar schapen hokken in. In de schuur er naast staat het sto en hooi. Toch wel mooi en netjes in gedeelt.

Door de ene deur ga je over de poetsplaats rechtstreeks naar de bak van 60x40 met automatiesche drinkbak. Naast de bak staat een lekker grote mesthoop met muren die elke week wordt op gestoken met de trekker. Dan is er nog een wei van ongeveer 100m bij 400 m op gedeelt in drie vakken met metalen hekwerk en automatische drinkensbakken.

Ze staan btw op een agrarische school

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:40

Op het moment lopen ze in een wei die behoorlijk aan gort getrapt is en er staat gaas voor met een stroomdraadje. De stallen worden verbouwt en er komen dus 3 ruime stallen en een wasplaats. De wei wordt in het voorjaar helemaal gesleept en opnieuw gezaait en er worden overal palen ingeslagen en netjes afgewerkt met stroomdraad, zodat het daarna helemaal in orde is.

Seraphim

Re: stalling,weide hoe ziet dat er bij jullie uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:16

Mij pony's staan op een manege/pensionstal hier vlakbij. Hij bestaat zegmaar uit vier plateuas (omdat het hier berg/heuvelachtig is ) Als je de oprijlaan opkomt, ligt er rechts een dressuurbak van 20x60, een plateau hoger ligt een rijbak van 20x40 en daar tegenover zijn stallen, zadelkamer en wasplaats. Op het derde plateau is een grote paddock met schuilstal waar de manegepaarden lopen. Langs die paddock is een kleinere paddock met nog zes stallen. Op het vierde plateau is een grote paddock waar een aantal jaarlingen lopen.

(http://www.clubhipicbenissa.com)

Hoe duidelijk

In Nederland hadden we achter het huis een gebouw met daarin 3 grote stallen. Achter de stal was een rijbak. Deze was een stuk makkelijk te begrijpen of niet?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:55

ehm laat ik maar uitgaan van onze boederij waar mijn paard over 2 weken komt te staan..

het zijn 4e ruime open boxen..
er is nu een bak van 15 bij 40 maar hij word waarschijnlijk 25/40
daar achter is direct een stukje land neit heel groot, maar dichtbij hebben we nog een stuk land.. en poetsplaats/wasplaats meerdere boxen worden nog gebouwd

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:48

mijn shetjes staan op een wei. er staat een huisje op voor mijn spulletjes. er staat onderaan in de hoek een stalling die ook dicht kan voor de pony's. onder dezelfde overkappen zijn nog 2 stukjes verdeeld. 1 voor hooi en stro en de ander voor troep.

bij mijn pony:
een grote schuur van 10 bij 30 ofzo ?. er staan 3/4 ruime boxen in . daarnaast is een halve muur en daar staan 4 koeien aan soort stand. en dan nog een soort stal die ik gebruik voor mijn spullen.. daar tegen over heel veel troep :p .. zoals scooter, qwaut enz. dan kom je weer bij de stallen tegenover en dan heb je tractor en een kleinere tractor en nog wat wagens en boomstronken :p

en dan heb je daar nog een stuk oprit/plaats. en dan kom je bij de wei van 3 hectare en dan kunnen ze onder een tunneltje door en komen ze bij nog een wei van 3 hectare. we hebben geen bak ofzo .

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:07

de paarden hebben twee inloopstallen van 3 bij 5 en het weiland is momenteel een vertrapte mat met een gammel hek en een sloot rondom. als het waterpeil weer redelijk is gaat de loonwerker een bak aanleggen, omheining met band timmeren en de grasmat weer egaliseren bij de stallen is nog een paddockje van zo'n 70m2.

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:26

Mijn pony staat bij een boer op een klein oud boerderijtje (echt heel typisch, huis van hem is helemaal ingezakt en de helft is afgekeurd dus daar is koeienstal van gemaakt). Mijn pony staat daar achterin in een schuurtje wat vroeger functioneerde als varkensstal. Het is een schuurtje met laag plafond en 3 nog bruikbare stallen, de rest zit vol met troep en staat half onder water. Omdat er maar 3 pony's staan is het niet te warm en niet benauwd dus het functioneert zeer goed. Ook omdat hij onbeperkt hooi krijgt en in een stal van 6x4 staat. De boer heeft wel weiland maar gebruikt dit niet van de winter (anders is het zo vertrapt).
En van de zomer staat mijn pony lekker bij de rijvereniging (3 goede rijbakken, longeerbak, afspuitplaats en een stuk of 4 grote weilanden).

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:31

Wij hebben 8 zeer ruime stallen.Naast de rijbak,losgooibak en het erf ligt een kleine weide, en een paar meter verder op ligt onze grote weide

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 07:33

bij ons op stal zijn 3 grote stallen voor de grote paarden, en 2 kleine stalletjes voor de shets, een een paddock waarin een schuilhokje is "aangemaakt" voor mijn shet. daarbij 3 grote weilanden, en een garage voor de spullen, en natuurlijk een erf en plek om te poetsen

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 07:35

Amo en Amica hebben samen een blokhutje als stal, met daaraan een redelijk grote uitloop met stenen en zand waar ze altijd op kunnen. Verder huren we nu nog een weiland verderop, maar over een maandje komt er een weiland naast de blokhut, lekker groot ook, dus kunnen ze er vaker op.

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 07:38

Bij ons is het 6 grote stallen voor grote paarden
we hebben ook nog een aantal stalletjes voor shetlanders, maar daar staan momenteel de kalvjes in we hebben een buitenbak. Met zn allen (4 mensen) hebben we 3 (2paards)trailers, die gebruiken we allemaal. dan hebben we nog een longeercirkel, en een stuk eigen bos wat je kan gebruiken om te oefenen met een marathonwagen (er zit ook een hele "sloot" enzo in, en een heel parcours ) ook in dat stukje bos hebben we nog een buitenbak en dan best wel veel weiland, we hebben in totaal 6 weiden, die best ver doorlopen. maar dat is natuurlijk ook half gebruikt door de koeien..

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 08:19

Wij hebben een stal waar zes stallen in geplaatst zijn, met ervoor ruimte voor hooi en stro en een poetsplaats.. voor de stallen is de mesthoop, naar rechts zijn de weides en linksaf is de bak!
Zal kijken of ik foto's kan maken!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 08:51

7 stallen in een schuur, met opslagruimte. 2 weilanden, waarvan er eentje gespaard wordt voor de zomer. De andere staan de jonge hengsten in, met daarin een container en een overkapping. Wei was sowieso al helemaal vertrapt, nu zijn ze ook nog een woonhuis opnieuw aan het bouwen en al het zand is erin gestort. Hengsten zie je amper meer, allemaal bergen zand, maar af en toe staat er eentje bovenop zo'n berg als een soort van koning.
Verder hebben we nog een bak, waar iedere dag de stalpony's in komen.

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 08:53

2 paarden stallen 2 shetlander stallen en 1 container
6 weilanden land, 1 daarvan is het een beetje vertrapt

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:00

Wij hebben een stal waarin 4 stallen zitten, 2 voor de paarden en 2 welke worden gebruikt voor opslag. Er is genoeg ruimte voor de stallen om te poetsen en aan een lange muur hangen alle spullen.
Buiten hebben we een grote overkapping rondom de stallen waardoor er ook buiten goed kan worden gepoetst.

none

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:03

3 binnenstallen.
Buiten een bak met daarnaast een wei. Verder op (100 meter?) nog een wei, meestal gebruikt in de zomer.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:58

Mijn paarden staan in ruime boxen ( 4 x6m en 3,35x3,35m) in een open kapschuur. Dus veel frisse lucht en daglicht ( al staan ze er alleen snachts).

De weide ziet er nu verder strak en groen uit, afgezet met palen en 40mm lint. Over 2 maandjes kunnen ze er weer op. Overdag staan ze in de bak 20 x35m afgezet met houten omheining